بزرگترین گلخانه‌دار استان همدان:

مدیران حمایت کنند، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنم

کارآفرین برتر استان همدان با ایجاد نخستین گلخانه در دهکده گردشگری علیصدر و بزرگترین گلخانه استان توانسته در مرحله اول برای ۲۴ نفر شغل ایجاد کند و دستی توانا در ایجاد کارگاه های قارچ در منطقه گل تپه نیز دارد.

مسئول احداث بزرگترین گلخانه استان همدان و نخستین گلخانه در بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ به خبرنگار ایسنا گفت: این گلخانه در ۲۰ هزار متر زمین احداث شده و توانستم فرصت اشتغالزایی در منطقه را به بیش از سه برابر افزایش دهم.

کمال فرجی اظهار کرد: برای راه اندازی این گلخانه در دهستان علیصدر بیش از چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری شخصی شده و از جهادکشاورزی گل تپه نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با تسهیلات ۷ درصد دریافت کرده ام. 

وی از ایجاد اشتغال برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم در دهستان علیصدر خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از  ۱۰ نفر نیز در حوزه حمل و نقل و بازاریابی فعالیت دارند و اگر مدیران حمایت کنند اشتغال بیشتری ایجاد می کنم.

به گزارش ایسنا، افرادی که در این گلخانه مشغول به کار هستند به گفته خودشان قبل از این در تهران و دیگر استان های کشور به صورت متفرقه مشغول به کار بوده اند و از اینکه در منطقه بومی خود شغلی برایشان ایجاد شده ابراز آرامش داشتند.

کارآفرین برتر کبودراهنگی در ادامه بیان کرد: سالانه ۵۰۰ تن محصول خیار در این گلخانه تولید می کنیم و علاوه بر فروش داخلی، صادرات محصولات را به کشورهای همسایه نیز داریم.

وی هم اکنون به عنوان جوان کارآفرین برتر استان نیز معرفی شده چراکه علاوه بر گلخانه، در اکثر روستاهای بخش گل تپه کارگاه های تولید قارچ ایجاد کرده و باعث اشتغال ۱۰ها نفر از جوانان و بانوان منطقه گل تپه شده است. 

فرجی در این باره گفت: در کارگاه بزرگ قارچ روستای علیصدر هر دوره یک تن و ۷۰۰ کیلو قارچ برداشت می کنیم و علاوه بر این ۳۰ واحد سنتی تولید قارچ در بخش گل تپه ایجاد کرده ایم که در طول سال ۳۰۰ تن قارچ تولید می کنند.

مدیر جهادکشاورزی گل تپه شهرستان کبودراهنگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از رونق ایجاد کارگاه های پرورش قارچ در بخش گل تپه و افزایش اشتغال خانگی ابرازخرسندی کرد و یادآور شد: دست اندرکاران جهادکشاورزی گل تپه هر گونه حمایت را که نیاز کارآفرینان جوان باشد، در دستور کار خود قرار داده اند.

حمدالله درویشی تصریح کرد: کشت گلخانه ای در منطقه گل تپه بازدهی بسیار خوبی دارد و از جوانان علاقمند به کار کشاوزی و تولید دعوت می کنیم با استفاده از تسهیلات کم بهره که جهادکشاورزی در اختیار کارآفرینان قرار می دهد، برای خود و دیگران منبع درآمد ایجاد کنند و رونق اشتغال روستایی و خانگی را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم در سال های زراعی آینده کشت گلخانه ای را در همه روستاهای بخش گل تپه ترویج دهیم چراکه هر یک هکتار گلخانه برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

درویشی در پایان تنها روش کاهش مهاجرت از روستاها و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی در کشور را حمایت از کشاورزان و جوانان علاقمند به کارآفرینی و اشتعالزایی در روستاها دانست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400020805649
  • خبرنگار :