رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

آغاز واکسیناسیون سالمندان در خراسان جنوبی / نیازی به ثبت نام اینترنتی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اولین دوز واکسن کرونا ویژه سالمندان امروز به‌صورت نمادین در مرکز خدمات سلامت توحید تزریق شد، اظهار کرد: در بخش اول واکسیناسیون ۲ هزار واکسن کرونا به سالمندان خراسان جنوبی تزریق می‌شود.

محمد دهقانی، امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی گفت: واکسیناسیون سالمندان در سایر شهرستان‌های استان نیز انجام خواهد شد .

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت اولویت واکسیناسیون در حال حاضر افراد  ۸۰ سال به بالا هستند، افزود:  ۱۶ هزار نفر با سن ۸۰ سال به بالا در خراسان جنوبی در سامانه سیب ثبت هستند.

به گزارش ایسنا، دهقانی اظهار کرد: هیچ نیازی به مراجعه به مراکز جامع سلامت نیست و کسانی که پرونده الکترونیک آنها کامل است مراقبین سلامت با آن‌ها تماس گمی گیرند و زمان حضور برای تزریق واکسن به آنها اعلام می شود.

وی گفت: افرادی که پرونده الکترونیک آنها کامل نیست هم با آن‌ها تماس گرفته و اطلاعات اخذ و ثبت می‌شود و در نوبت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: هیچ نیازی به ثبت‌نام در هیچ سایتی نیست و واکسیناسیون کاملاً رایگان است.

وی با بیان اینکه در فاز اول حدود ۲ هزار واکسن آماده‌ شده است، یادآور شد: در فازهای بعدی ورود واکسن هم سهم سالمندان  در نظر گرفته و به‌تدریج گروه‌های سنی بعدی بعد از اتمام این گروه سنی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400020704782
  • خبرنگار :