تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰ هزار سواد آموز در دوره‌های سواد آموزی کردستان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با تشریح عملکرد این حوزه در سال ۹۹، تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار و ۳۰۰ سواد آموز و تولید محتوای آموزشی دوره‌های سواد آموزی را از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته عنوان کرد .

رمضان یوسفی امروز سه شنبه در نشست شورای معاونین اداره کل با اشاره به سختی و طاقت فرسا بودن کار در حوزه سواد آموزی به خصوص در ایام شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: جذب و نگهداشت افراد یکی از مشکلات پیش روی فعالیت های سواد آموزی در دوران کرونا است.

 یوسفی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ وقت تعطیل نشد و آموزش رسمی دانش آموزان در بستر مجازی و با راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد جریان پیدا کرد، عنوان کرد: این امکان در حوزه سواد آموزی به دلیل عدم برخورداری سواد آموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی امکان پذیر نشد .

معاون سواد آموزی استان در ادامه گزارشی از پوشش تحصیلی دوره ه های سواد آموزی در سال ۹۹ ارایه کرد و از تحت آموزش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از سواد آموزان خبر داد و گفت : بر اساس حجم ابلاغی اولیه ، عملکرد استان بیش از حجم ابلاغی است .

 وی ۹۲ درصد مخاطبین سواد آموزی را خانم ها عنوان کرد و افزود: از مجموع ۱۰۳۰۰ نفر سواد آموز تحت پوشش ۹۴۱۵ نفر خانم و ۸۹۵ نفر آقا هستند.

یوسفی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و گفت : کردستان اولین استانی بود که بعد از شیوع کرونا، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد آموزان کرد .

وی ادامه داد: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تمام دروس دوره سواد آموزی و انتقال در طول ۴ ماه تدریس، فیلمبرداری و ضبط شد و در قالب ۲۴ حلقه dvd آماده شد .

معاون سواد آموزی استان افزود: بعد از تکمیل شدن اقدامات، محتواهای تولید شده به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال و خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر این مجموعه در قالب ۲ حلقه لوح فشرده dvd در ۳ هزار نسخه تکثیر و آماده توزیع در سطح استان و در بین سواد آموزان است .

 یوسفی هم چنین به تنوع آموزش دوره سواد آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش ها به سه روش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری انجام می شود، تصریح کرد: آموزش های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری با حداقل سواد آموزان، آموزش نیمه حضوری ترکیبی و آموزش غیر حضوری نیز با تهیه محتوای آموزشی در حال انجام است .

 وی در پایان از مدیران مدارس استان خواست با همکاری عوامل حوزه سواد آموزی ، بستر لازم را برای آموزش های حضوری را با حداقل سواد آموزان فراهم و در برگزاری امتحانات پایانی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400020704597
  • خبرنگار : 50294

برچسب‌ها