نجات چوپان حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر در کوه پریشان قروه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از نجات چوپان دچار حادثه در کوه پریشان شهرستان قروه، توسط عوامل امدادی پایگاه گنجی شهرستان در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد.

پیام جلالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این حادثه اظهار کرد: در روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه سال جاری، در پی اطلاع واصله از اهالی محل مبنی بر سقوط یک نفر از کوه و تماس با مرکز Eoc در ساعت ۱۰ و ۴ دقیقه صبح، عوامل امدادی پایگاه با خودرو نجات، آمبولانس و تجهیزات به محل اعزام شدند.

وی افزود: مرد چوپان که به دلیل سقوط از بلندی درخت در کوه پریشان دچار حادثه شد، نجات یافت. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: مصدوم که از ناحیه پشت و شانه چپ دچار آسیب شده بود، بعد از انجام اقدامات اولیه توسط نجاتگران با تجربه پایگاه، مصدوم با آمبولانس هلال‌احمر به روستای نعمت آباد انتقال و جهت مداوا و انتقال به بیمارستان به نیروهای ۱۱۵ تحویل داده شد.

جلالی عنوان کرد: باتوجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند که شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی افزود: با توجه به اطلاع به موقع توسط مردم و اقدامات لازم توسط نجاتگران هلال احمر حال عمومی مصدوم خوب بوده و جای نگرانی نیست. 

جلالی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس گرفته که در صورت نیاز عوامل امدادی در کمترین زمان به محل اعزام و اقدامات لازم را برای نجات مصدومان انجام دهند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400020502545
  • خبرنگار : 50294

برچسب‌ها