روند کرونا در صورت ادامه محدودیت‌ها از هفته بعد نزولی می‌شود

دبیر ستاد کرونای استان البرز گفت: اگر مردم همکاری کنند، امیدواریم بعد از این هفته کم کم به سمت کنترل این بیماری پیش برویم.

علیرضا سلیمانی روز شنبه ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز، اظهار کرد: با گذشت دو هفته بعد از پایان تعطیلات نوروز، شاهد افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ تخت در بیمارستان‌های استان در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است.

وی افزود: با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی بسیاری از صنوف، به نظر می‌رسد از هفته بعد باید سیر نزولی ابتلا به بیماری در استان آغاز شود.

این مسئول توضیح داد: البته اگر  مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی توجه باشند، همچنان در قله ابتلا باقی می‌مانیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا محدودیت‌های اعمال شده تمدید خواهد شد، گفت: این مساله به تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد ولی اگر منطقی نگاه کنیم، برای کاهش تعداد بیماران چاره‌ای جز تمدید محدودیت‌ها وجود ندارد.

سلیمانی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های کرونایی خاطرنشان کرد: قبلا حدود هزار تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده بود ولی با افزایش تعداد آنها ۵۰۰ تخت دیگر هم به این ظرفیت اضافه شده است.

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: قبل از اعمال محدودیت‌ها، میزان رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۶۰ درصد رسیده بود ولی با تعطیلی‌های اعمال شده به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

این مسئول افزود: واقعیت این است اگر مردم ماسک استفاده نکنند، نسب به رعایت فاصله اجتماعی و حفظ بهداشت دست بی تفاوت باشند و عدم حضور در دورهمی‌ها و مکان‌های سربسته را جدی نگیرند، تغییری در وضع موجود ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مردم همکاری کنند، امیدواریم بعد از این هفته کم کم به سمت کنترل این بیماری پیش برویم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400012815841
  • خبرنگار : 50024