مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ۵۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از رشد ۵۰ درصدی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان خبر داد.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران از رشد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز از ۲۲ هزار نفر به ۳۳ هزار نفر رسیده و ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان فعال است، افزود: بیش از ۴۰۰ کانون استان در سطح روستاها فعال است.

وی برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، نقاشی، سرود، فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دانست و بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت این کانون‌ها نیز در فضای مجازی استمرار یافت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: در هشت سال اخیر شاهد رشد ۱۵۸ درصدی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بودیم بگونه‌ای که تعداد این کانون‌ها از ۲۳۳ مورد به ۶۰۲ مورد رسیده است.

 رستمی همچنین به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان هستند که تا هشت سال قبل این تعداد سه هزار و ۳۳۰ نفر بود.

 وی یادآور شد: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از ۴۹۹ هزار و ۵۰۰ جلد به ۵۵۰ هزار جلد رسید، یعنی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400012211661
  • خبرنگار :