مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر:

شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌محور باشد

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: باید در شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پژوهش‌محور بود.

محمدحسین شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست کارگاه فوریت‌های روانی و اجتماعی به میزبانی آموزش‌وپرورش ابهر، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و ایجاد وحدت رویه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی از ضروریات است، زیرا مهارت ارتباط موثر و مهارت زندگی از موارد ویژه و مهمی است که باید به نوجوانان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در شناسایی آسیب‌های اجتماعی پژوهش‌محور باشیم، تصریح کرد: شناسایی و غربال‌گری دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، به خصوص در مراحل اولیه بروز مشکل، کمک‌های موثری در راستای بهبود شرایط خواهد داشت.

شریفی، حضور مشاوران حرفه‌ای و دلسوز در مدارس، مداخله به روش‌های علمی در زمان بروز مشکلات و آموزش والدین را از راهکارهای مدیریت آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهارت ارتباط موثر و مهارت زندگی و مدیریت فضای مجازی به عنوان فضایی که نوجوانان حضور فعالی در آن دارند، از موارد مهم و ضروری است.

این مسئول، تغییرات فرهنگی، صنعتی و فناوری را زمینه‌ساز برخی چالش‌ها به خصوص در میان نوجوانان عنوان کرد و افزود: مقطع نوجوانی حساسیت فراوانی دارد، به همین جهت معرفی الگوی مناسب به نوجوانان در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیر فراوانی دارد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، با بیان اینکه در شرایط کرونایی فعلی که دانش‌آموزان مجبور به فعالیت در فضای مجازی هستند، لازم است والدین همکاری و مشارکت خوبی با مدارس داشته باشند، خاطرنشان کرد: والدین باید سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنند تا بتوانند با برقراری ارتباط خوب با دانش‌آموزان، فرزندان را در فضای مجازی تنها نگذارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012211297
  • خبرنگار : 50163