رئیس ستاد انتخابات اردبیل خبر داد

ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا از امروز/ 1058 روستا صاحب شورا هستند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: کار ثبت‌نام کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از فردا در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود.

بهروز ندایی در نشست اعضای ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز به مدت یک هفته تا 22 فروردین ماه ادامه خواهد داشت تا ثبت‌نام از داوطلبان برای تشکیل شوراهای روستا در یک‌هزار و 58 روستای استان اردبیل به انجام برسد.

وی تصریح کرد: در 39 روستای استان شوراهای پنج نفره و در یک‌هزار و 19 روستا نیز شوراهای سه نفره برگزیده شده و به عنوان اعضای اصلی در جلسات شوراها حضور پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری به مانند ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر از طریق چهار راهکار اعلام شده انجام می‌شود که داوطلبان یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی یا رایانه‌های شخصی و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین مراجعه به 31 بخشداری استان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ندایی ارائه برگه عدم سوءپیشینه را در هنگام ثبت‌نام برای داوطلبان شوراهای روستا الزام‌آور توصیف کرد و افزود: بهتر است داوطلبان شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی را نیز با خود به همراه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در روستاهای زیر 200 خانوار مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز نخواهد بود و سواد خواندن و نوشتن کفایت خواهد کرد اما در روستاهای بالای 200 خانوار داوطلبان باید مدرک دیپلم داشته باشند.

ندایی اضافه کرد: اعضای فعلی شوراهای روستا و تیره‌های عشایری نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان اردبیل نیز با اعلام آمادگی کامل در فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان اردبیل برای ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای روستا بیان کرد: در 115 روستای شهرستان اردبیل انتخابات شوراها برگزار خواهد شد که در 103 روستا سه نفر اعضای اصلی و در 12 روستا پنج نفر از اعضای اصلی از سوی مردم انتخاب خواهند شد.

مسعود امامی یگانه ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهر در شهرستان اردبیل 293 نفر ثبت‌نام کردند که 257 نفر از آنها آقا و 36 نفر خانم هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کار بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی به انجام رسیده و برای تأیید نهایی به هیئت نظارت ارجاع داده شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400011606877
  • خبرنگار :