معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد

ثبت بیش از ۴۴۰ هزار نفر شب اقامت در خراسان رضوی

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۰ فروردین ماه سال جاری، ۴۴۷ هزار و ۹۰۹ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار شب اقامت‌های به ثبت رسیده در خراسان رضوی اظهار کرد: از این آمار ۳۹ درصد اقامت‌ها در هتل‌ها، ۲۱ درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۴ درصد در میهمان‌پذیرها، ۱۱ درصد در خانه‌ مسافرهای رسمی، ۲ درصد در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و ۰.۶ درصد در مجتمع‌های گردشگری به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای رعایت حقوق مسافران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیش از ۳۰۰۰ بازدید و نظارت از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی، کمپ‌ها، مهمانسراها، خانه‌ مسافرها و... به عمل آمده است.

بیدخوری خاطرنشان کرد: از این میزان بازدید، ۲۹ فقره مورد تشویق قرار گرفته و ۲۱۶ مورد تذکر و ۴۷ مورد اخطار کتبی دریافت کردند که در پی آن ۱۸ مرکز اقامتی تعطیل و یا به حالت تعلیق درآمدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳ مورد شکایت واصله از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و تورها به دست ما رسیده ۵ مورد آن خاتمه یافته و مابقی آنان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400011204316
  • خبرنگار : 50093