۳۰۰ هزار قطعه مرغ آماده کشتار در چهارمحال و بختیاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشتار مرغ در استان مازاد بر نیاز است، گفت: نزدیک به ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در این مرغداری‌ها آماده کشتار است.

الله‌کرم نصیری شامگاه سوم فروردین‌ماه در بازدید از کشتارگاه سیمرغ در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای تامین مرغ مشکلی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: دو میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است و نزدیک به ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در این مرغداری‌ها آماده کشتار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته از کشتارگاه‌های استان حدود ۷۰ تن مازاد بر نیاز استان در این کشتارگاه‌ها مرغ کشتار می‌شود، اما در توزیع مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به‌علت کمبود مرغ در استان مجاور است.

وی با اشاره به اینکه باید مرغ کشتار شده در ابتدا نیاز مردم چهارمحال و بختیاری را تامین کند، گفت: در شب عید حدود ۶۰۰ تن مرغ در استان کشتار شد اما این مرغ نیاز مردم را تامین نکرده است و باید مازاد آن به سایر استان‌ها ارسال شود.

نصیری تاکید کرد: اگر کسی خلاف این مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام به توزیع مرغ در خارج از شبکه توزیع کند با آن فرد طبق ضوابط قضایی برخورد می‌شود، برنامه‌زمانبندی برای کشتار در اختیار سازمان صمت، جهادکشاورزی و کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد، تا پایان فروردین مشکلی بابت تامین مرغ وجود ندارد.

توزیع کالاهای اساسی مردم در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای

در ادامه این بازدید عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: اما در بحث توزیع مشکلات فراوانی وجود دارد.

وی افزود: از دو روز گذشته نظارت بر کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، حدود ۲۰ تن مرغ در کشتارگاه‌ها کشتار و در بازارتوزیع شد، حدود ۷۰ تن مرغ نیز امشب کشتار و از چهارم فروردین در بازار توزیع خواهد شد.

علیمحمدی تاکید کرد: کالاهای اساسی مردم در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای توزیع می‌شود تا از این طریق نظارت بهتری بر توزیع انجام شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400010401108
  • خبرنگار :