جعفر کرامتی امروز یکشنبه ۶ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال از طریق مرکز مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با شماره ۱۲۴ به دو هزار و ۶۷۸ گزارش مردمی پاسخ داده شده است.
وی با بیان اینکه از مجموع گزارشهای دریافتی ۲۰۵ تماس منجر به ثبت تخلف شد و به مابقی گزارشهای دریافتی از طریق راهنمایی توسط کارشناسان این مرکز، پاسخ لازم داده شده است، افزود: همچنین ۱۴۲مورد از پروندههای متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت شده که شاکیان پروندهها به ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام کرده و بهتبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب شد.
سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از مصرفکنندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت گلستان به بیشترین کالا و خدمات مورد تخلف هم اشاره کرد و ابراز داشت: خواروبار، انواع نان، میوه و سبزی، حملونقل مسافر، غذاهای رستوران و قهوهخانهای، پوشاک و مرغ بیشترین حجم تخلفات صورت گرفته را مشمول میشوند.
کرامتی تأکید کرد: همه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی ضمن جمعآوری مستندات کافی، مورد را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گزارش کنند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی از انجام گشتهای مشترک در راستای همافزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: هدف از برگزاری این گشتها برخورد با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی است، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بر حسب وظیفه ذاتی خود با برقراری تعامل با سایر دستگاهها، اتحادیهها و تشکلهای صنفی در طول ماه اقدام به برگزاری گشتهای مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح استان میکند.
سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از مصرفکنندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه در هفت ماه گذشته ۱۴ هزار و ۵۱۶ مورد گشت مشترک با نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، بهداشت، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اصناف،قرارگاه ۱۷ربیع، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندارد و اتحادیه نانوایان استان گلستان از سطح بازار استان گلستان برگزار شده است.
انتهای پیام