هیات اقتصادی خراسان رضوی عازم افغانستان شد/گفت‌وگو برای روان‌سازی مبادلات ترانزیتی

هیات اقتصادی خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عازم افغانستان شد.

ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، ظهر امروز، ۳۰ آبان ماه، در سفر به پایانه مرزی دوغارون در جمع خبرنگاران شهرستان تایباد با اشاره به اهمیت تبادل نظرات مسئولان اقتصادی دو کشور هم‌مرز گفت: بناست هیات اقتصادی خراسان رضوی در موضوعات مطرح شده به یک نقطه اشتراک برسند و بر همان اساس راه حل‌های قابل اجرا برای مسائل تعریف کنند.

وی اظهار کرد: این تبادلات و گفت‌وگوها زمینه را برای روان‌سازی مبادلات ترانزیتی ایران و افغانستان در مرز زمینی دوغارون فراهم خواهد کرد و سطح مراودات تجاری میان ۲ کشور را افزایش می‌دهد.

چمندی با اشاره به اهداف این سفر افزود: مسائل مربوط به تجارت، حمل و نقل، صادرات سوخت، پایانه‌های مرزی و گمرکات محورهای اصلی بازدیدها و جلسات مسئولان خراسان رضوی و هرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، بیان کرد: در این سفر کاری ۲ روزه چهار کارگروه متشکل از ۱۲ نفر از مدیران نهادهای اقتصادی خراسان رضوی به هرات در کشور افغانستان حضور می‌یابند.

وی افزود: در گذشته هم هیات‌های اقتصادی بلندپایه‌ای از افغانستان به ایران آمده‌اند که تصمیماتی در این سفرها گرفته شده و مصوبات بازدیدهای قبلی هم در این سفر بررسی و پیگیری می‌شود.

فرماندار تایباد، مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، ناظر گمرکات، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون چمندی را در سفر به هرات همراهی کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062094583
  • خبرنگار : 50088