معاون رئیس جمهور:

مردم نقطه قوت نظام در همه عرصه‌ها است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه عشایر نخستین مدافعان کشور در مقابل رژیم بعث بودند، گفت: نیروی های مردمی نقطه قوت کشور در تمامی عرصه ها هستند.

دکتر "سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" امروز چهارشنبه ۱۸ آبان در یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم و با رهبری امام خمینی ( ره ) به پیروزی رسید و از همان اوایل انقلاب، مردم کشور در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کردند و اجاره ندادند که کشور تصرف شود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی دشمن بعث با پشتیبانی همه قدرت‌ها و استکبار جهانی به کشور یورش برد اما جوانان کشور در مقابل آنان ایستادگی کردند.

معاون رییس جمهور  عشایر را نخستین مدافعان کشور در مقابل رژیم بعث عنوان کرد و گفت:  نیروی های مردمی نقطه قوت کشور در تمامی عرصه ها هستند و جوانان این کشور  همچون یک دژ مستحکم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی میمک، گفت: شجاعت دلاور مردان موجب شد که در ۱۹ دیماه ۱۳۵۹ ایل خزل در استان ایلام برای بازپس‌گیری ارتفاعات میمک واقع در جنوب ایلام با نیروهای عراقی مبارزه کنند و این مناطق را بازپس گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: عشایر عزیز در همه کشور پاسدار تمامی مرزها بودند و در جنگ و دفاع مقدس نفش آفرینی کردند و مورد تمجید حضرت امام ( ره )  نیز قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ایرانیان و همه ملت ایران مدیون عشایر هستند چراکه این قشر عاشق انقلاب و آرمان های انقلاب هستند و برای پاسداری از انقلاب جان خود را فدا کردند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: حضور ایل خزل در عملیات آزادسازی میمک  نمونه بارز جانفشانی و شجاعت این دلاور مردان است که در تاریخ ثبت  شده و ماندگار خواهد ماند.

دشمن با جنگ ترکیبی به مصاف مردم ایران آمده است

حجت‌الاسلام والمسلمین "اله‌نور کریمی‌تبار" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و فرهنگی و با شیوه های مختلف به جنگ ایران اسلامی آمده است اما مردم ایران اسلامی انبوه جمعیتی هستند که در مراسم های عظیمی همچون ۲۲بهمن، روز قدس، ۱۳ آبان و انتخابات گوناگون مشارکت حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه نبرد حق و باطل دایمی و مبارزه با استکبار مورد تاکید قرآن کریم است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرزندان دهه هشتادی، انقلاب را به اوج و اعتلای خود می رسانند و فریب تبلیغات رسانه ای دشمنان را نمی خورند و با اجرای سرود سلام فرمانده نشان دادند نسل ۸۰ همان سربازان امام زمان (عج) در عصر حاضر هستند.

 کریمی تبار تصریح  کرد: کنکره و یادواره های شهدا یعنی اینکه راه این برگزیدگان الهی ادامه دارد و ایل خزل پایه گذار سنت قشنگی در استان هستند که همه ساله این ایل میزبان برگزاری یادواره شهدا هستند.

وی گفت: شهدا همچون ستاره های تابناکی هستند که مسیر درست را نشان ما می دهند و مردم با حضور خودجوش و گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان  امسال نشان دادند که در مسیر تعالی بخش شهدا گام برمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت ایران  ارکان کاخ سفید را به لرزه درآوردند و در جنگ ترکیبی اخیر دشمن از صلابت و اتحاد مردم ایران دچار سردرگمی و اضمحلال شد.

تلاش‌های مستمر دشمن برای ایجاد اخلال در کشور و آسیب به نظام بی‌اثر خواهد بود

دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز اظهار کرد: بنده بعنوان خدمتگزار مردم ایلام از اهتمام مردم شهرستان چرداول و ایل خزل که این آیین و یادواره سترگ و باشکوه را خلق کردند و با حضور عارفانه خود و با دعوت از میهمانان گرانقدر موجب غنای این مراسم شدند و این لحظه های ماندگار را ثبت کردند قدردانی می کنم. 

استاندار ایلام گفت: پیام شکوه این جمعیت این است که همه با شهدا پیمان بسته ایم که یک لحظه از پاسداری از آرمان انقلاب دست نخواهیم چرا که شهدا از جان خود گذشتند تا حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگیرد. 

بهرام نیا با اشاره به تلاش های جبهه استکبار برای ایجاد تفرقه و آشوب گفت: تلاش های مستمر دشمن و جبهه استکبار برای ایجاد اخلال در کشور و آسیب به نظام بی اثر خواهد بود و هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندار، نماینده ایلام در مجلس و دیگر افراد حاضر در این یادواره باشکوه قدردانی کرد و گفت: همچنین تشکر می کنم از سردار شادمانی و امیر سرافراز خلبان شجاع کیومرث حیدریان که بخشی از رزم آسمانی را برای این جمعیت شهید پرور روایت کرد.

یادواره شهدای ایلام خزل، با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی برگزار شد و اجرای سرود، تشییع شهید گمنام، مداحی و خاطره گویی خلبان جانباز کیومرث حیدریان از جمله برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 00062086296
  • خبرنگار :