معلمان دامغانی برای مقابله با "سالک" به میدان می‌آیند

معلمان دامغانی برای مقابله با بیماری سالک در این شهرستان که یکی از مناطق آلوده به این بیماری پوستی است به میدان می‌آیند.

دکتر بهزاد پورمحمدی در کارگاه آموزشی که با حضور معلمان دامغانی برگزار شد اظهار کرد: در راستا و به دنبال پویش اطلاع رسانی و آموزش بیماری سالک در شهرستان دامغان و همزمان با هفته سلامت، دو برنامه آموزشی برای معلمین کلاس اول و دوم مقطع تحصیلی ابتدایی دامغان و معلمین تمامی مقاطع تحصیلی امیریه از طریق برنامه شاد برگزار شد.

این پزشک با اشاره به نقش مهم معلمان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت معلمان در جهت ریشه‌کنی این بیماری تاکید و تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان بر لزوم آشنایی بیشتر خانواده‌ها با بیماری سالک و راه‌های انتقال، کنترل و پیشگیری از این بیماری تاکید و اضافه کرد: عدم رفت و آمد به مناطق آلوده در هنگام غروب و در طول شب، استفاده از پشه بند، توری و پرده با منافذ ریز و آغشته به سم دلتامترین به خصوص در هنگام غروب و در طول شب از راه‌های موثر در پیشگیری از این بیماری است.

دکتر پورمحمدی ادامه داد: استفاده از لباس های کاملاً پوشیده با آستین‌های بلند و شلوار بلند به خصوص هنگام غروب و در طول شب، استفاده از پمادهای دورکننده حشرات به خصوص در هنگام غروب و در طول شب، جمع آوری به موقع زباله ها و نخاله‌های ساختمانی و امثال آن‌ها به مکانی با فاصله مناسب از اماکن مسکونی، تخریب خانه های مخروبه و انتقال نخاله ها به مکانی با فاصله مناسب، عدم نگهداری دام ها در نزدیکی مناطق مسکونی و کنترل جمعیت جوندگان از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با تقدیر از مشارکت مدیران آموزش و پرورش دامغان و امیریه و حضور معلمین در کارگاه های آموزشی بیماری سالک گفت: افزایش دانش و آگاهی آحاد جامعه و آموزش راه های پیشگیری و مقابله با سالک از اقدامات مهم مقابله با این بیماری است.

وی با بیان اینکه برای مقابله موثرتر با سالک دست یاری به سوی معلمین دراز می‌کنیم خاطرنشان کرد:معلمان می‌توانند با انتقال این آموزش‌ها به دانش آموزان و خانواده های آنها، شبکه بهداشت و درمان و قرارگاه مقابله با سالک را در مقابله با این بیماری یاری کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 00061659738
  • خبرنگار :