معاون پژوهش دانشگاه تاکید کرد

توسعه فضاهای پژوهشی دانشگاه شریف در سال ۹۹

معاون پژوهش دانشگاه شریف با اشاره به توسعه فضاهای پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته، گفت: سال گذشته با محدودیت‌ها و فشارهای مالی ناشی از تنگناهای بودجه‌ای دولت و سازمان‌ها مواجه بودیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا موحدی ضمن بیان این مطلب با ارسال یادداشتی که به مناسبت سال نو بر روی سایت دانشگاه شریف منتشر شد،‌ تاکید کرد: سالی که گذشت از جهات مختلف سال سختی بود. از یک طرف با همه‌گیری کرونا و نیمه تعطیل بودن برخی فعالیت‌ها بدلیل عدم حضور دانشجویان و محققین در سطح دانشگاه و از سوی دیگر با محدودیت‌ها و فشارهای مالی ناشی از تنگناهای بودجه‌ای دولت و سازمان‌ها مواجه بودیم. با این وجود، تلاش همه جانبه اعضای خانواده دانشگاه اعم از اساتید، کارمندان، فناوران و دانشجویان دست بدست هم داد تا به لطف الهی عملکرد خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه رقم زده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه آمار موجود از تعداد و کیفیت برون دادهای پژوهشی، تعداد اعضای هیات علمی که به افتخاراتی نظیر قرار گرفتن در فهرست یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا و یا جزء سرآمدان علمی دست یافته‌اند، حجم قراردادهای ارتباط با صنعت، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، تعداد پژوهشگران پسادکتری و غیره همگی از رشد مناسبی در این حوزه‌ها حکایت می‌کنند.

معاون پژوهش دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: همچنین در سالی که گذشت، دانشگاه شریف موفق شد با جذب اعتبارات بزرگی از بیرون دانشگاه، نسبت به توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شامل ساخت مجتمع نوآوری و فناوری در طبقات فوقانی ساختمان جدید هوافضا و نیز ساخت فاز سوم مجتمع خدمات فناوری دست یابد و در حوزه تامین زیر ساخت‌ها نیز فعالیت‌های مهمی نظیر توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، اتاق تمیز مرکزی دانشگاه، ارتقای خدمات پردازش سریع، تامین زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه امکانات کتابخانه مرکزی انجام شده است.

وی افزود: امسال آخرین سال قرن است. قرنی که به احتمال زیاد، تفاوت سطح علم و فناوری قابل دسترس در اول و آخر آن در بین قرون تاریخ یگانه باشد. بشر این پیشرفت را مرهون پژوهش وتوسعه فناوری است و ما هم در دانشگاه صنعتی شریف باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب هم حسن ختامی درخور دستاوردهای قرن چهاردهم تدارک ببینیم و هم برای اتفاقات شکوهمند قرن پانزدهم ریل‌گذاری کنیم. روح دانشگاه دانستن است و باید بتواند در جامعه اثر بگذارد. تبدیل دانستن به توانستن، روح حاکم بر برنامه‌های ما است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 00061636184
  • خبرنگار : 71567