• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-3530

مخترع "استارت نامرئي "و "عينك ضد خواب"در گفتگو با ايسنا:

آنها مبتكر و محقق را می قاپند و تکریم می کند ما تنبیه می کنیم و می رانیم

آنها مبتكر و محقق را می قاپند و تکریم می کند ما تنبیه می کنیم و می رانیم

اشاره:

حسن کمالی مخترع و مبتكر گرمساري  يكي از صدها جوان ايراني است كه با تلاش هاي فردي خود توانسته است در شهرستاني كوچك موفقيت هاي بزرگي را بدست آورد .

وي که با اختراعات اثرگذار و چشمگیری مورد توجه دانشگاهها و تولیدکنندگان کشورهای غربی نيز قرار گرفته بطور مثال يكي ازاختراعات این هموطن خلاق و پرتلاش بنام "عینک ضد خواب" بعد از حدود یکسال در سیدنی استرالیا به تولید انبوه رسید.

آخرين اختراع اين مبتكر گرمساري "استارت نامرئي" نام دارد كه خود آن را بزرگترين موفقيت خود مي داند.

آنچه در ادامه مي آيد ماحصل گپ كوتاه خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه سمنان با اين مخترع و محقق است كه از نظر مي‌گذرد:

ایسنا : آقای کمالی پيرامون اختراع و موفقیت جدید خود و ویژگیهای آن ، توضيحاتي بفرماييد؟

کمالی : با توجه به اینکه باطری اتومبیل دارای عمر نسبتا کوتاه و خطرات قابل توجهی است و سرب موجود در آن ، يكي از عوامل ايجاد آلودگی شدید در محیط زیست است ، تصمیم گرفتم اين مشكل جدي اتومبیل‌ها را مرتفع کنم  اما از آنجا که باید سیستم الکترونیکی مربوطه را بر اساس اهداف مکانیکی می‌ساختم از علم و تخصص دوست ارجمند ، اساتید برجسته دانشگاه گیلان و مخترع چندین دستگاه مکانیکی جناب آقای دکتر مجید علی طاولی استفاده کرد و با کمکهای مستمر و ستودنی ایشان به بزرگترین موفقیت علمی زندگی و آرزوی دیرینه خود دست یافتم و"استارت نامرئي را ساختم كه اختراع استارت نامرئی (بدون نیاز به باطری اتومبیل ) در اداره ثبت اختراعات کشور بشماره 62171 

بنام اینجانب به ثبت رسيده است.

ایسنا : در مورد چگونگي عملكرد اختراع اخير شما(استارت نامرئي) توضيحاتي مي‌فرماييد؟

 کمالی : این سیستم برای تولید حرکت اولیه و راه انداختن اتومبیل ، جایگزین  استارت و باطری اتومبیل می شود با این تفاوت که این سیستم ، نیروی اولیه راه اندازی را در داخل موتور تولید می کند که قابل رویت نیست و بهمین دلیل با نام استارت نامرئی ثبت شد .

 عملكرد آن به اين شكل است كه پس از تغذیه بنزین به سیلندرها ، پیستونی که در مناسبترین وضعیت قرار دارد با جرقه های متوالی شمع حرکت می کند تا جایی که پیستون بعدی در وضعیت مناسب قرار گیرد و این سیکل تکرار می شود و  اتومبیل را با سرعت حیرت انگیز و در زمان بسیار کوتاه و باورنکردنی روشن می کند.

   ایسنا : این موفقیت در چه مدتی بدست آمد.

  کمالی : زمان تحقیقات این اختراع قابل مقایسه با بقیه اختراعاتم نیست بطوریکه این اختراع در مدت 3 سال با تحمل شکستهای متعدد و با هزینه تحقیقاتی 5 میلیون تومان ، به نتیجه نهایی و ایده آل  رسید  

ایسنا : گه گاه شاهد کپی برداري و تقلید و همانندسازي برخي از اختراعات و حتي آثار نوشتاري هستيم ، وقتي  از دسترنج و زحمات شما کپی برداري مي‌شود، چه احساسی دارید ؟

کمالی : درد بی ابتدا و شادی بی انتها، دردی که همواره موجب تضییع حقوق محققان و مبتكران بوده ، دردی که جایگاه شایسته کشور ما را با همه عظمت و  تمدن و پیشینه پرافتخار تاریخی نصیب کشورهای همچون آمریکا با قدمت 200 سال ساخته که از صدر تا ذیل آن عاریتی است،بطوریکه نه تنها تاریخ و تمدن و دانشمندان آن بلکه حتی جمعیت آن نیز عاریتی است .

ايسنا:آيا استقبال ارگان هاي دولتي و حمايت هاي آنها راضي كننده هست؟چرا برخي كارهاي شما در خارج از كشور به توليد انبوه رسيده است؟

كمالي: البته درد ها بسيارند دردهاي تلخي مثل همين كه آنها(غربي ها)محقق را می قاپند و تکریم می کند ولي ما در اينجاآنها را تنبیه می کنیم و می رانیم .

گذشته از اينها،مبتكران و محققینی که با تحمل ناملایمات و امکانات ناچیز شخصی آثاری خلق می کنند اما مورد تقلید مدعیان دانش واقع می شود.در كشور ما از اين اتفاق ها كم نيفتاده اما همچنان شاهد ابتكارات و اختراعات خوبي در كشور هستيم كه  گویای پتانسیل خارق العاده ای است که با عزم و اراده ملی و بسترسازی و امکانات مناسب مي توان از آنها حماسه آفرید و در طرفه العینی راه بلندي را طي و کشور را به جایگاه شایسته خود رساند.                      

ایسنا : ...و اگر صحبتي با مسئولین دارید...؟

   کمالی : باور كنند كه با حمایت و جذب محققین ، توسعه و اقتدار ملی، اهداف دست نیافتنی کشور بسرعت محقق می شود .

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha