• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: qom-53173
  • خبرنگار : 50154

جانبازان، سرمایه های ملی کشور هستند/ لزوم توجه ویژه به جانبازان و خانواده های آنان

جانبازان، سرمایه های ملی کشور هستند/ لزوم توجه ویژه به جانبازان و خانواده های آنان

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم، گفت: جانبازان ما با الگو گرفتن از حضرت عباس(ع)، تمام هستی و جسم خود را در راه خدا و ائمه(س)، فدا کردند و این عزیزان، هم اکنون سرمایه های ملی کشور هستند و بنابراین تعظیم در برابر آن ها و احترام و قدردانی از این بزرگواران بر همه ما لازم و واجب است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری که امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزارشد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز بزرگداشت جانبازان و ایثارگران، عنوان کرد: مسلمانان و ایرانیان همواره با روحیه ی ایثار و شهادت و احیای سنت های اسلامی در راه خداوند و اهل بیت(س) قدم های مهمی برداشته اند.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابل  دشمنان داخلی و خارجی مدیون شجاعت و صلابت جانبازان این کشور است، افزود: جانبازان، متصل به ولایت فقیه و مورد حمایت مراجع هستند و بنابراین لازم است برای خانواده های این جانبازان بزرگوار، تلاش های شایسته و درخوری بیش از گذشته انجام شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم، گفت: در حال حاضر حدود 11 هزار جانباز در استان قم وجود دارد که از این تعداد، 13 نفر روشندل، 30 نفر جانبازان قطع نخاع، 60 نفر جانبازان شیمیایی، 6هزار و 500 نفر جانبازان زیر 25 درصد، 4 هزار و 870 نفر جانبازان بالای 25 درصد و حدود 243 نفر نیز جانباز بالای 70 درصد را شامل می شود.

هاشمی بیان کرد: آزادگان استان قم نیز شامل  592 نفر هستند و جمعیتی بیش از 65 هزار نفر ایثارگران استان قم تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران قرار دارند، همچنین 217 نفر جانباز نخبه در استان، وجود دارد که این تعداد شامل جانبازانی می شود که در زمینه های مختلف از جمله تحقیقات، کارآفرینی، ورزشی، قرآنی و حوزه های علمیه رتبه های ممتازی را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم، برنامه های مختلفی  را تحت عنوان "طرح علمداران حماسه" در آستانه بزرگداشت روز جانباز و ایثارگر در استان، پیش بینی کرده است، که از میان آن ها می توان به دیدار با جانبازان استان قم،  باحضور مسئولین استانی و ائمه جمعه اشاره کرد.

هاشمی گفت: غبار روبی مزار شهداء علی بن جعفر(ع) با حضور جانبازان استان، دیدار با مراجع و حضور دسته جمعی جانبازان در حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های بنیاد شهید استان قم در روز بزرگداشت جانبازان و ایثارگران است.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم عنوان کرد: در صدر اسلام امامی نیست که به شخصی بگوید "من فدای تو شوم"، در حالی که این مسئله برای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) رخ داد و امام(ع) خطاب به برادر خود فرمودند " برادرم، من فدای تو شوم" و این امر، نشان از فداکاری و ایثارگری حضرت ابالفضل(ع) نسبت به برادر و امام خود در روز عاشوراست و شبیه چنین چیزی در صدر اسلام دیده نشده است.

وی ادامه داد: جانبازان ما نیز با الگو گرفتن از حضرت عباس(ع)، تمام هستی و جسم خود را در راه خدا و ائمه(س)، فدا کردند و این عزیزان، هم اکنون سرمایه های ملی کشور هستند و بنابراین تعظیم در برابر آن ها و احترام و قدردانی از این بزرگواران بر همه ما لازم و واجب است.

هاشمی افزود: در کشورهای دیگر، اگر شخصی در دفاع از کشور خود جسم و جان خود را فدا کند، و یا همین که اند زمانی در یک نبرد حضور داشته باشد، هموطنان او و مسئولین آن کشور، با جان و دل به او احترام گذاشته و خدمت رسانی می کنند، در حالی که گاهی اوقات نسبت به جانبازان و ایثارگران کشور ما که سال ها، در دفاع از وطن و ناموس، جنگیده و جسم خود را فدای این کشور کرده اند بی مهری می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم افزود: ما نسبت به قهرمانان  خود باید طوری عمل کنیم که کمتر از ترویج ایثار و شهادت نباشد، چراکه برازندگی یک جامعه خوب به وجود مجاهدت قهرمانانی است که جسم و جان خود را فدای اعتقادات و کشور خود کرده اند، این عزیزان  در حالی که هیچ امکانات نظامی خاصی نداشتند، جان خود را کف دست گذاشته و در برابر 32 کشور مقاومت کردند.

وی گفت: ملت ما، ملت بصیری است که هم اکنون در جنگ های روانی دشمن، از جمله آمریکا و اسرائیل با تمام توان خود ایستاده و از اعتقادات و کشور خود دفاع می کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha