• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: orumiyeh-13803

رئیس حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

زن مظهر و نماد جمال، ظرافت و آرامش است

زن مظهر و نماد جمال، ظرافت و آرامش است

رئیس حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: زنان نماد  پاکی و آرامش در کانون خانواده هستند.

حجت السلام محمد جواد قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه بهترین دلیل و مدرک برای جایگاه والای زنان، آیاتی است که در قرآن کریم آمده است، اظهار کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در جهان هستی دارد و از دامن زن، مرد به معراج می رسد.

وی تصریح کرد: پروردگار متعال حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت مریم و حضرت آسیه زن فرعون را از پاکدامن ترین و مومن ترین زنان نام برده است زیرا این زنان با فداکاری، طهارت، ایمان و تقوای خود الگو و سرمشق بلند مرتبه برای تمامی زنان هستند.

حجت السلام قهرمانی ادامه داد: قرآن زنان را به عظت و پاکی، که از اهمیت شایان برخوردار است، دعوت کرده است زیرا زنان این زینت های زیبای جهان بشریت و مروارید های تاریخ ساز با پاکدامنی و طهارت خود جامعه بشری را به سمت و سوی تعالی اخلاقی می رسانند.

وی با اشاره به تساوی جایگاه و منزلت زن و مرد در اسلام، بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که " به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راشتگو و زنان راستگو، مردان صبو و زنان صبور، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردان و زنانی که بسیار یاد خدا  می کنند،خداوند برای تمامی آن ها مغفرت و آمرزش عظیمی عطا خواهد کرد."

رئیس حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در تمامی نقاط جهان پشتیبانی زنان مومن و پاک سبب موفقیت مردان است و زن این موجود انسان ساز  در دامن پر مهر خود فرزندان صالح  را پرورش داده و تحویل جامعه می دهد، باید نگذاریم مستکبران، متجاوز گران و سرمایه داران زالو صفتی که در گوشه و کنار جهان هستی زن را از جایگاه والای خود پایین کشانده و به عنوان یک کالا از آن بهره کشی کنند.

حجت السلام "قهرمانی" گفت: امروزه مشکل زنان اشتغال و ثروت نیست بلکه مشکل اصلی داشتن آرامش در زندگی شخصی است، امیدواریم به طور کلی تمامی مسئولان با برنامه ریزی الهی، مدرن، کارآمد و با رعایت اصول مشکلات زنان را در جامعه برطرف کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha