• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-85520
  • خبرنگار : 50112

30 بهمن ماه؛

پنجمین كنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

پنجمین كنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

دبير پنجمین كنفرانس بازي هاي رايانه اي در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کنفرانس باسابقه‌ترین رویداد پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای است و پنجمین دوره آن به میزبانی دانشگاه اصفهان زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.

جواد راستی این کنفرانس را محلی برای ارائه‌ پژوهش‌های جدید در شاخه‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای از جمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، فناوری اطلاعات، هنر، پزشکی، مدیریت، اقتصاد و سایر علوم وابسته اعلام کرد و افزود: کنفرانس بازی های رایانه ای فرصتی برای تحلیل و تولید بازی‌های رایانه‌ای فاخر است.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای دانش‌ها و هنرهای گوناگون را به هم می‌آمیزد تا یک تجربه‌ ناب برای مخاطبان فراهم آورد، تصریح کرد: این کنفرانس فرصتی برای سرگرمی، تولید ثروت، تأثیر بر ذهن و روح مخاطب و جامعه، فرهنگ‌سازی، تبلیغ، درمان، آموزش و .. است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در این کنفرانس از بزرگترین شبکه‌ پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای (بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی و خبره‌ صنعت گیم از داخل و خارج کشور) برای ارزیابی مقالات استفاده خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه مقالات ارائه شده در این کنفرانس در معتبرترین نهادهای پژوهشی همچون (سیویلیکا و ISC ) نمایه خواهد شد، افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات، 25 آذرماه است و نتایج داوری ها نیز دهم بهمن ماه اعلام خواهد شد. 

راستی تاکید کرد: در این دوره بر بازی های درمانی  (Therapeutic Games ) توجه ویژه شده و پنجمین دوره کنفرانس بازی های رایانه ای با محوریت این موضوع برگزار خواهد شد.

 به گفته دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای، همکاری با مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ نسخه‌ گسترش‌یافته‌ مقالات برتر، امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور و آشنایی با تازه های علمی در حوزه بازی های رایانه را از جمله اهداف این کنفرانس علمی خواهد بود.

راستی یادآور شد: تحليل‌های روانشناختی، درمان و ارتقاء سلامت روانی، سواد رسانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هيجان، پدافند غيرعامل، مدیریت بحران، قدرت نرم، ملاحظات حقوقی، رویکرد فلسفی بازی‌های رايانه‌ای، نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ تجارت، اقتصاد و کارآفرينی، رویکردهای هوش محاسباتی، بازی‌های جدّی و بازی‌نمایی (Gamification) و تمام محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و هنری و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای از جمله محورهای این دوره از کنفرانس بازی های رایانه ای است.

به گزارش ایسنا، پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» 30 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود. علاقه مندان به شركت در اين كنفرانس مي توانند برای ثبت‌نام و ارسال مقالات به ادرس http://cgco2020.ui.ac.ir مراجعه كنند.

کد خبرنگار:13037

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha