• پنجشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-84467
  • خبرنگار : 50115

مدیر اجرایی پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان:

ترمینال های مسافربری از لحاظ بودجه دچار مشکل نیستند

ترمینال های مسافربری از لحاظ بودجه دچار مشکل نیستند
مدیر اجرایی پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: ترمینال های مسافربری از لحاظ بودجه دچار مشکل شدید نیستند و 5 درصد عوارض بلیت مسافر به شهرداری مرکزی تعلق دارد و هزینه جاری پایانه از سوی شرکت های مسافربری و غرفه ها تامین می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حمیدرضا پناهنده ظهر امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از سه پایانه مسافربری کاوه، صفه و جی، با بیان اینکه پایانه کاوه 11 هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: 17 شرکت مسافربری مستقر در این پایانه مسافران را به بیش از 120 نقطه کشور جابجا می کنند و ورودی و خروجی مسافر در این پایانه حدود 20 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ترمینال کاوه جزو سه پایانه برتر کشور است، گفت: این پایانه مجهز به هتل، استراحتگاه، حمام، اتاق کودک و مادر، چند سالن غذاخوری و ... است و همچنین 102 غرفه در این پایانه فعالیت دارند.

مدیر اجرایی پایانه های شهرداری اصفهان با اشاره به خرید و نصب موتور ژنراتور برق اضطراری در پایانه مسافربری کاوه، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات شبانه روزی در پایانه های بزرگ و مادر شهر اصفهان و عمر ۲۵ ساله دیزل ژنراتور موجود، در جلسات مکرر با حضور کارشناسان پیشنهاد خرید دیزل ژنراتور جدید با ظرفیت KVA 500 با طی مراحل قانونی داده و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی گفت: با خرید این موتور ژنراتور امکان تولید و حتی فروش برق به وزارت نیرو در فصول پرمصرف مهیا شده است، همچنین برای تکمیل نیاز پایانه جی، دیزل ژنراتور موجود به این پایانه انتقال یافت تا برق مورد نیاز آن مجموعه و مرکز معاینه فنی جی تامین شود و راندمان فعالیت آن به حداکثر ممکن ارتقا یابد.

پناهنده تاکید کرد: مباحث مربوط به توسعه پایانه ها طی هر سال مشخص می شود و در یک برنامه زمان بندی اجرا می شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ترمینال ها از لحاظ بودجه دچار مشکل نیستند، افزود: 5 درصد عوارض بلیت مسافر به شهرداری مرکزی تعلق دارد و هزینه جاری پایانه از سوی شرکت های مسافربری و غرفه ها تامین می شود.

جایگاه سوخت گیری گازوئیل در ترمینال صفه احداث می‌شود

مدیر ترمینال صفه اصفهان نیز در در جریان بازدید خبرنگاران از این پایانه با بیان اینکه این ترمینال 58 هزار متر مربع مساحت دارد، گفت: مساحت سالن های این پایانه 12 هزار متر مربع است که 35 غرفه در آن مستقر هستند و همچنین 15 شرکت مسافربری به نقاط مختلف کشور سرویس دهی می کنند.

محسن نجفی با اشاره به استقرار بزرگترین شهربازی سرپوشیده اصفهان واقع در ترمینال صفه، اظهار کرد: قرار است در قسمت شرقی این ترمینال یک جایگاه سوخت‌گیری گازوئیل راه اندازی شود.

وی تعداد روزانه مسافر خروجی و ورودی از این ترمینال را حدود 7 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر توسط 400 دستگاه اتوبوس جابجا می شوند.

نجفی همچنین با اشاره به راه اندازی رستوران و آزمایشگاه تشخیص طبی در پایانه مسافربری صفه، گفت: برای نخستین بار به منظور ارائه خدمات به مسافرین شهرهای جنوبی استان اصفهان (شهرضا- مبارکه - بروجن- سمیرم و ...) و شهرک های مسکونی حومه پایانه صفه و با هدف استفاده بهینه از فضای ۱۰۰۰ مترمربعی در طبقه فوقانی پایانه صفه با جابجایی رستوران به طبقه همکف با استفاده از فضاهای بلااستفاده و ارائه خدمات نوین و در دسترس به شهروندان و مسافران توانستیم یک درصد بودجه درآمدی سازمان را محقق کنیم.

کدخبرنگار: 13036

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha