• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-13778

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان ایلام مطرح کرد؛

چرا فرش ایلام به اسم قم و کاشان فروخته می‌شود؟/برندسازی رسالت خوشه‌ی صنعتی فرش ایلام

چرا فرش ایلام به اسم قم و کاشان فروخته می‌شود؟/برندسازی رسالت خوشه‌ی صنعتی فرش ایلام

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: کیفیت فرش ایلام از قدمت دیرینه برخوردار است اما چون برند ندارد به اسم استان کاشان و قم به فروش می‌رسد که با برندسازی محصول از طریق خوشه‌ صنعتی بر میزان تولید و فروش افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «جمیل شوهانی» در گردهمایی ذینفعان و فعالان حوزه فرش و گلیم استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای واگذاری صنعت فرش از حوزه جهاد کشاورزی به صنعت، معدن و تجارت در سال 82 تعداد 14 هزار و 219 نفر بافنده شناسایی و کارت فعالیت برای آنها صادر شده است، اظهار کرد: این تعداد بافنده در 8 تعاونی شهری و 3 تعاونی روستایی و تحت نظارت نهادهای کمیته امداد، بهزیستی و شرکت فرش استان فعالیت دارند که تاکنون بیش از 20 هزار مترمربع فرش را تولید و به فروش رسانده‌اند.

وی  حضور فرش ایلام در نمایشگاه‌های آلمان را نشانه‌ی کیفیت بالای محصولات استان دانست و گفت: مشکل اصلی حوزه فرش موازی‌کاری دستگاه‌های متولی است.

معاون صنعت،معدن و تجارت استان با بیان اینکه میزان اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان تاکنون 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: 6 هزار و 500 نفر بافنده فعال در استان وجود دارد که به دلیل کاهش اعتبارات و هزینه‌های بیمه‌ای در حال خروج از  این حرفه هستند.

شوهانی ادامه داد: کیفیت فرش ایلام از قدمت دیرینه برخوردار است اما چون برند ندارد به اسم استان کاشان و قم به فروش می‌رسد که با برندسازی محصول از طریق خوشه‌ صنعتی بر میزان تولید و فروش افزوده خواهد شد.

وی بر زمینه‌سازی شرایط در جهت عرضه محصولات تولیدی فرش و گلیم در گمرک و مرز مهران تاکید کرد و گفت: مشکل محصول تولیدی ما در گمرک فقدان برند عنوان شده است.

شوهانی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با اعطای تسهیلات 5 میلیونی تعداد کارگاه‌های خانگی را با نظارت افزایش دهیم زمینه تولید پایدار با کمترین هزینه فراهم خواهد شد.

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به راه‌اندازی خانه فرش استان در استانداری اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات جدی حوزه فرش بحث برند و شناسنامه آن است که در صورت مرتفع شدن این مشکل می‌توان شاهد سودآوری آن برای فعالان و ذینعان این صنعت باشیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha