• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: golestan-30382

رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد:

کارفرما مقصر حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر شناخته شد

کارفرما مقصر حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر شناخته شد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسی حادثه زمستان یورت آزادشهر، کارفرما به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن مقصر حادثه شناخته شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: بازرس این پرونده شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق را به عنوان کارفرمای کارگاه به علل نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیر های کمکی برای کمک به تهویه تونل، ارائه ندادن آموزش های لازم و کافی نبودن نظارت بر کارگران به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن، صد در صد مقصر شناخت.

وی افزود: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این تونل و لئوکوموتیوها را بررسی و نتیجه کارشناسی به شعبه ای که پرونده این معدن در آن در حال رسیدگیست، ارائه شد.

هاشمیان ادامه داد: گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از اخذ آخرین دفاعیات طرفین، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.

به گفته وی، از جنبه خصوصی جرم، دیه همه جانباختگان پرداخت شده و رسیدگی به این پرونده از جنبه ی عمومی جرم ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم استان و خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد که دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده های جان باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha