مصطفی باقری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در ایام پایانی سال نیاز به بازرسی بیشتری داریم، اظهار کرد: نیروهای بازرسی به صورت دو شیفت صبح و بعدازظهر در سطح شهر حضور دارند.
وی با اشاره به استقرار اکیپ نظارت و بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در میدان امام(ره) تصریح کرد: اکیپ بازرسی در میدان امام(ره) با حضور قاضی کشیک تعزیرات حکومتی حضور دارند و مردم میتوانند به صورت حضوری شکایات خود را مطرح کنند.
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ مورد شکایت در اکیپ مستقر در میدان امام(ره) طرح شده است، یادآور شد: بیشترین شکایات مردم درباره گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و برخورد نامناسب با مشتری بوده است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفند تاکنون ۱۵۰ فقره شکایت به اتاق اصناف همدان رسیده است، ادامه داد: بازرسیها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در ایام نوروز نیز بازرسی بر بخشهای میوه فروشی، سوپرمارکتها، گوشت و مرغ و خدمات انجام میگیرد.
باقری درباره تداخل صنفی در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: تداخل صنفی کمی در مرکز شهر رخ میدهد بهطوریکه در سرگذر و سبزه میدان واحدهای میوه فروشی فعالیت خود را به آجیل و شکلات تغییر میدهند که این تخلف نیز محدود بوده و برخورد صورت میگیرد.
وی با اشاره به اینکه در مقطعی قیمت مرغ به علت کمبود عرضه و همسو نبودن هزینه تولید با قیمت مصوب، افزایش پیدا کرده بود و به قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه میشد، افزود: گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه مرغ یکی از تخلفات شایع مرغ فروشان همدانی بوده است.
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با بیان اینکه خاموش بودن تابلوهای روان در مرغ فروشیها تخلف است، تصریح کرد: از روز گذشته قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان مصوب شده و مرغفروشان موظف هستند به همین قیمت عرضه کنند.
وی گرانفروشی، عدم درج قیمت و استفاده از آجیل و شیرینی تاریخ گذشته را از عمده تخلفات صنف آجیل و شیرینی همدان دانست و گفت: شیرینی و آجیل در سال جاری افزایش قیمت نداشته و اگر واحدی افزایش قیمت داشته باشد گرانفروشی به حساب میرود و آجیل و شیرینی فروشان هر روز در حال رصد هستند.
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان در پایان تأکید کرد: اگر شکایات مردمی نباشد واحد بازرسی نمیتواند به نتیجه دلخواه برسد و حضور مردم به عنوان بازرسان افتخاری میتواند به ما در رسیدگی به تخلفات کمک کند.
انتهای پیام
نظرات