• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99122418571
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مناطق مختلف خراسان جنوبی به معین‌های اقتصادی سپرده می‌شوند

مناطق مختلف خراسان جنوبی به معین‌های اقتصادی سپرده می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تقسیم مناطق مختلف استان، بررسی ظرفیت‌های هر منطقه، شناخت مشکلات موجود و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از آنها، هر حوزه را به یک معین اقتصادی می‌سپاریم.

حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۲۴ اسفند در جلسه معین‌های توسعه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: از این طریق به مردم مهارت کار کردن را می‌آموزیم تا خودکفا شوند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در راستای مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مکلفند مابه ازای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان، دغدغه رفع مشکلات را هم داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های معین‌های توسعه‌ای با هماهنگی دستگاه‌های متولی و با نظارت و همراهی کامل فرمانداران در چارچوب قانون انجام می‌شود.

وی افزود: در سایه این وفاق، تعامل، همدلی و همراهی، سطح توانمندی مردم را افزایش داده، به رفاه بیشتر و توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه می‌رسیم.

ملانوری گفت: همه برنامه‌ریزی‌های ما زمانی نتیجه می‌دهد که با رفاهی که ایجاد می‌کنیم، مردم از زندگی خود لذت ببرند.

وی بر افزایش سطح توانمندی مردم با استفاده از ظرفیت معین‌های توسعه‌ای تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از توان معین‌ها به جای ماهی دادن، به مردم ماهیگیری را می‌آموزیم.

استاندار خراسان جنوبی هدف از شکل‌گیری این جلسه را تشریح برنامه‌های استان و وظایف معین‌ها عنوان کرد و گفت: ما در این برنامه از بنگاه‌های اقتصادی تقاضا می‌کنیم که از نیرو، توان و تمکن خود در هدایت یک منطقه به سمت توسعه استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه منابع و ظرفیت‌های مختلف در همه جای استان پخش است گفت: متاسفانه مردم، دانش یا امکانات و توانایی لازم را برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ندارند.

ملانوری اظهار داشت: ایجاد دانش، فهم، شناخت و امکانات لازم برای بهره‌مندی از این منابع، کار معین‌های توسعه‌ای است.

وی از اقدامات استان و تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد مشاغل خانگی گفت و افزود: علیرغم همه اقدامات، جهش قابل توجه و فراگیری در این زمینه رقم نخورده است.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، مدعوین ضمن پذیرش پیشنهادات مطرح شده در زمینه مشارکت در برنامه‌های توسعه‌ای استان، به ارائه توضیحاتی درخصوص حوزه فعالیتی خود پرداختند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha