• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99122418524

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس:

تکمیل سه پروژه مهم فارس منوط به اعتبار است

تکمیل سه پروژه مهم فارس منوط به اعتبار است
عکس تزئینی است.

ایسنا/فارس به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، سه طرح آزادراه اصفهان- شیراز، خط‌آهن اقلید- یزد و بزرگراه تنگ ابوالحیات، به عنوان پروژه‌های بزرگ عمرانی در حوزه زیرساختی در انتظار تخصیص اعتبار است و در صورت تحقق این مهم، تا پایان دولت امکان بهره‌برداری از آنها فراهم خواهد شد.

حسن نوروزی یکشنبه ۲۴ اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: امسال ۳۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به پروژه‌های استان فارس، اعم از ملی و استانی تزریق شده و منابع عمرانی فارس نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، به صورت مشارکتی و توسط دولت، وزارت دفاع و شرکت عمران صدرا، مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند، گفت: امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی به این پروژه تخصیص یافت.

نوروزی میزان پیشرفت این پروژه را ۸۵ درصد و پیشرفت مالی آن ۴۸ درصد ذکر و با بیان اینکه ارزش این پروژه با قیمت‌گذاری روز ۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای تکمیل این پروژه به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با در نظر گرفتن مطالبات ۱۵۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران این عدد ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

او میزان پرداختی دولت بابت این پروژه را ۱۲۹۸ میلیارد تومان و بدهی دولت را ۷۰۲ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: دولت تاکنون ۶۵ درصد سهم خود در این پروژه را پرداخت کرده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع هم تاکنون ۶۱۴ میلیارد تومان پرداخت کرده و ۹۸۶ میلیارد تومان باید بپردازد. از طرفی شرکت عمران صدرا تاکنون پرداختی نداشته و براساس تعهد باید ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ کیلومتر از راه‌آهن اقلید- یزد ریل‌گذاری شده و پیشرفت پروژه به ۸۷ درصد رسیده است، گفت: امسال ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده است.

او حجم تخصیص منابع مالی به پروژه بزرگراه تنگ ابوالحیات را ۱۶۵ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این پروژه زیرساختی مهم نیز تا پایان زمان دولت کنونی به بهره‌برداری برسد.

نوروزی با بیان اینکه سد هایقر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشنهاد تخصیص ۱۵۸ میلیارد تومان برای این سد داده‌ایم تا از محل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تامین شود، ادامه داد: سد نرگسی نیز ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این سد اعتبار ابلاغ شده که تخصیص آن منوط به اعلام وضعیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس همچنین گفت: سد کوار نیز ۶۱ درصد و شبکه آب‌کشی سد چشمه عاشق نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه در صورت افتتاح خط ۲ آبرسانی به شیراز ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شیراز از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: سرجمع ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما اگر ۱۰۰ میلیارد تومان به آن تزریق شود پروژه قابل افتتاح است.

نوروزی در مورد پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در حال ساخت فارس نیز گفت: بیمارستان فسا ۹۲ درصد، بیمارستان جهرم ۹۶ درصد، بیمارستان ممسنی ۵۷ درصد، بیمارستان مرودشت ۵۵ درصد، بیمارستان داراب ۷۰ درصد و بیمارستان نی‌ریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: استان فارس از ابتدای سال تاکنون ۳۵۹ میلیارد تومان از ظرفیت قانونی تهاتر بدهی‌ها و مطالبات پیمانکاران استفاده کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه امسال باید ۴ هزار و ۵۵ میلیارد تومان درآمد وصول می‌کردیم، افزود: تا ابتدای اسفندماه امسال، ۱۰۲ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان فارس وصول شده و طبق تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده استان‌هایی که موفق به وصول بالای ۹۵ درصد درآمدشان بشوند منابعی به عنوان پاداش به استان بازمی‌گردد بر همین اساس ۱۷۵ میلیارد تومان پاداشی است که باید به استان فارس پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha