دبیر نخستین جشنواره ملی «رسانه شهر» در این مراسم با بیان اینکه ابزارهای ارتباطی جدید به شرط اینکه در نظام مدیریت شهری درست تعریف شوند، مزیتهای زیادی ایجاد میکنند، گفت: این ابزارها شهروندان را با سیاستهای مدیران شهری آشنا و همسو میکند.
فرزاد صدری همچنین با بیان اینکه ابزارهای ارتباطی واکنش شهروندان نسبت به طرحهای توسعهای را در اختیار مدیران شهری قرار میدهد، افزود: این موضوع سبب میشود تا از اجرای پروژههای پرهزینه که نظر عمومی را جلب نکردهاند جلوگیری شود که نمونه زنده آن واکنش مردم و کارشناسان به برنده جایزه پل طبیعت شیراز است.
به گفته او، آموزشهای فرهنگی و شهروندی در فضای مجازی به سهولت و در سطح گسترده قابل انجام است؛ البته باز هم به شرط اینکه کار به صورت کارشناسی انجام شود.
دبیر نخستین جشنواره ملی رسانه شهر همچنین خاطرنشان کرد: فضای مجازی این امکان را به مدیران شهری داده که به شرط استفاده مناسب از ابزارهای ارتباطی جدید، همیشه نسبت به شهر هوشیار باشند و سرعت واکنش آنها بالاتر برود.
صدری اضافه کرد: وقتی فضای مجازی، رسانه و شفافیت وجود داشته باشد موجب میشود تا قبل از اینکه هزینههای میلیاردی برای اجرای یک طرح صرف شود، ابتدا در معرض دید قرار گیرد و با بازخورد واکنش شهروندان، مدیریت شهری وادار به تصمیم درست و تجدیدنظر شود.
او خاطرنشان کرد: رسانه در عصر حاضر به پلتفرم تبدیل شده که هر کدام یک پلتفرم موفق و بزرگ در دنیا هستند که آپارات، دیجیکالا، بلاگفا، باما، دیوار، شیپور و نیز اسنپ، تپسی، کلوب، پونیشا، لست سکند و کافه بازار را میتوان به عنوان نمونه خوبی از پلتفرمهای موفق و پرمخاطب در کشور نام برد.
صدری با بیان اینکه تا سالهای گذشته تنها ۵ روزنامه در شیراز فعال بود، اما اکنون یک گوشی موبایل در جیب افراد نقش دهها رسانه را بازی میکند، گفت: در گذشته به علت تعداد کم رسانهها موجی حاصل از موضوعات چالشی ایجاد نمیشد یا گستردگی نداشت اما امروز کمتر از بیست ثانیه برخی فیلمهای کوتاه، چهل سال فعالیت فرهنگی و چند ده هزار بودجه فرهنگی را ما را زیر سئوال میبرد.
انتهای پیام
نظرات