• پنجشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99122116146
  • خبرنگار : 50165

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

زنجانی‌ها ۲.۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را دارند

زنجانی‌ها ۲.۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را دارند

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجانی‌ها ۲.۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را دارند.

ناصر فغفوری شامگاه دیروز (۲۰ اسفندماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰۹۴ جواز تاسیس و طرح توسعه با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۷۵ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۹۸ هزار و ۸۳۵ نفر داریم که ۲۴ درصد جوازها منتج به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: ۱۲۶۶ پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان داریم که ماهیت کارخانه‌ای دارند و این پروانه‌ها موجب اشتغال مستقیم ۴۶ هزار نفر شده است. ضمن اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها با احتساب نرخ تعریف‌ شده ارز در سامانه بهین‌یاب است.

این مسئول ادامه داد: تعداد پروانه‌های برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری ۱۷۰ مورد بود که تاکنون ۱۷۰ مورد محقق شده و حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده در سال‌جاری ۵۸۵ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی، گفت: در دهه‌فجر امسال، واحدهای تولیدی با بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

فغفوری با بیان اینکه استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، تصریح کرد: ۲.۱۳ درصد از مجموع پروانه‌های صنعتی و ۲.۳ درصد از مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی و ۲.۲ درصد از مجموع اشتغال صنعتی کشور و ۳ درصد از مجموع جوازهای تاسیس کشور متعلق به استان زنجان است که نشان می‌دهد این استان به سمت ایجاد واحدهای با سرمایه‌گذاری بالا سوق داده شده است.

وی عنوان کرد: امسال، احیای ۳۰ واحد تعطیل برای استان زنجان در نظر گرفته شده بود که طی ۱۱ ماه ۲۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و ۲۱ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی، احیا و به چرخه تولید برگشته‌اند.

این مسئول با اشاره به برنامه نهضت ساخت داخل از سوی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: در این زمینه برای استان زنجان ۶۶ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده بود که عملکرد استان زنجان تا پایان آذرماه سال‌جاری با ۲۴۵ درصد تحقق ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha