به گزارش ایسنا، محمد رجبی با بیان اینکه تمام صنایع در کشور از جمله صنعت حمل و نقل ریلی سال بسیار سختی را به ویژه در زمینه اقتصادی پشت سرگذاشتند اظهار کرد: در جریان کامل مشکلات معیشتی کارکنان در مجموعه شرکت هستیم و تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی لازم به کار میگیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی درباره هزینهها و درآمد شرکت رجا افزود: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه داریم در حالیکه تا انتهای سال با نگاه خوشبینانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت این در حالیست که بانک عامل قول داده است طی همین روزها تسهیلات را پرداخت کند.
مدیرعامل رجا ضمن اشاره به افزایش سرسامآور هزینهها و کسری بودجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی شرکت در سال جاری ادامه داد: پیگیری و دریافت بخشی از مطالبات گذشته رجا از شرکتها، فروش تعدادی واگن فرسوده و دریافت تسهیلات از سازمان تامین اجتماعی و... برخی منابع مالی در سال ۹۹ بودند که با درایت و هوشمندی مدیران و کارکنان رجا، توانستیم تا حدودی هزینهها را جبران کنیم.
رجبی کمبود لکوموتیو را یکی از موانع بزرگ برای راهاندازی قطارهای جدید مسافری عنوان کرد و گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد و مابقی نیز از لکوموتیوهای غیر مسافری تامین شدند که باید هم در بخش باری و هم در بخش مسافری مورد استفاده قرار بگیرند و قطعا پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود.
وی با بیان اینکه با همه مشکلات، از آینده شرکت غافل نبوده و حدود ۳۰۰ واگن فرسوده را به حال خود رها نکردهایم، افزود: کارگاه بازسازی شرکت رجا فعال است و از محل تبصره ۱۸ حدود ۴۵ میلیارد تومان برای بازسازی واگنها وام گرفتهایم و حدود ۸ واگن نیز به تازگی از واگن پارس تحویل گرفتهایم با این امید که بتوانیم سال ۱۴۰۰ را بدون ضعف و پرقدرت شروع کنیم.
انتهای پیام
نظرات