• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121914887
  • خبرنگار : 50081

دبیر اجرایی نخستین دادگاه مجازی عاملان ترور شهید سلیمانی:

محاکمه عاملان ترور حاج قاسم، یک خواست همگانی است

محاکمه عاملان ترور حاج قاسم، یک خواست همگانی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نخستین دادگاه مجازی عاملان ترور شهید سلیمانی گفت: ترور شهید سلیمانی یک جنایت جنگی بود و محاکمه عاملان آن، یک مطالبه همگانی است.

حجت الاسلام علی موحدی راد امروز در نخستین دادگاه مجازی محاکمه عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ترور شهید قاسم سلیمانی جنایت جنگی بود چون ایشان به همراه همرزمان‌شان برای انجام یک سفر کاری و با دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرد که با دستور رئیس‌جمهور آمریکا به شهادت رسید و از آن پس محاکمه عاملان این جنایت و انتقام سخت به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

وی با بیان اینکه بمباران عین‌الاسد عراق تنها یک سیلی بود که به صورت آمریکا زدیم و انتقام سخت زمانی میسر می‌شود که آمریکا از منطقه خارج شود، افزود: در سال‌روز شهادت سردار سلیمانی نشستی برای بررسی ابعاد این جنایت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اما تصمیم بر این شد تا دادگاه مجازی در اسفند ماه برگزار شود. برای این امر از ابتدای سال فراخوانی صورت گرفت و حدود ۷۰۰ دانشجو برای شرکت در این دادگاه ثبت‌نام کردند که امروز با توجه به محدودیت‌های کرونایی، حدود ۲۰۰ نفر در این دادگاه حاضر شدند.

دبیر اجرایی نخستین دادگاه مجازی عاملان ترور شهید سلیمانی تصریح کرد: برای برگزاری این دادگاه مجازی که اولین مرتبه در مشهد برگزار می‌شود، دستگاه‌هایی مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دادستانی و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همکاری خوبی داشتند که امیدواریم نتایج خوبی برای همگان به همراه داشته باشد.

مکتب شهید سلیمانی باید الگو قرار بگیرد

دکتر مجتبی زاهدیان، رئیس دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، نیز در ادامه مراسم خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پیرو راه شهیدان اسلام، به ویژه سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی، باشیم. برای تحقق به امر مهم باید مکتب شهید سلیمانی را الگو قرار دهیم.

وی بیان کرد: دیدگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشخص بود و قوه جاذبه در ایشان ظرفیت بسیاری داشت. همچنین در حوزه مدیریتی هم، وی مدیری جهادی و قاطع بود. اگر تفکر حاج قاسم اساس کار همگان قرار گیرد، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

رئیس دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه کرد: حقی که شهید حاج قاسم سلیمانی بر ما دارد، بر کسی پوشیده نیست و به مرور زمان این موضوع روشن می‌شود. امیدواریم خروجی این دادگاه مجازی مورد استفاده اساتید و دانشجویان عزیز قرار بگیرد. این دادگاه مجازی جنبه آموزشی دارد چراکه مسائل و مبانی حقوقی در این مراسم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زاهدیان تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی باید جدی گرفته شود و باید آن را الگو قرار داد. بعد از شهادت است که افراد شناخته می‌شوند. در حوزه فرهنگی سیاسی دیدگاه ایشان را همه می‌دانند. لازم است مکتب شهید سلیمانی اساس کار قرار گیرد. حقی که او بر گردن ما دارد، بر کسی پوشیده نیست. در همین راستا این دادگاه نیز با اهداف آموزشی برگزار شد تا مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha