• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99121712879
  • خبرنگار : 71402

اکثر اسکاتلندی‌ها اتحاد با بریتانیا را ترجیح می‌دهند

اکثر اسکاتلندی‌ها اتحاد با بریتانیا را ترجیح می‌دهند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر اسکاتلندی‌ها ادامه عضویت در بریتانیا را به جدایی از آن ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایده برگزاری دومین رفراندوم با موضوع استقلال از بریتانیا، بارها از زمان همه‌پرسی بریگزیت مورد بحث و بررسی ناسیونالیست‌های اسکاتلندی قرار گرفته است. گرچه بریتانیا در مجموع به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، اما ۶۲ درصد از اسکاتلندی‌ها به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای مثبت داده بودند.

نتایج نظرسنجی «ساوانتا کام‌رس» برای روزنامه «اسکاتلند آن ساندی» نشان می‌دهد، چنانچه فردا رفراندوم جدایی از بریتانیا برگزار شود، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان به استقلال اسکاتلند پاسخ منفی می‌دهند و ۴۳ درصد از آن حمایت خواهند کرد.

با این حال، نتایج نظرسنجی مذکور با مشارکت ۱۰۱۵ تن نشان می‌دهد که اگر رای‌دهندگان مردد مستثنی شوند، سپس فاصله میان این دو گروه بیشتر می‌شود. در آن صورت، ۵۲ درصد اتحاد با بریتانیا را ترجیج می‌دهد و ۴۸ درصد خواستار استقلال می‌شوند.

این اولین نظرسنجی از زمان ادای توضیحات نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ناسیونال اسکاتلندی در پارلمان در رابطه با تحقیقات دولت درباره الکس سالموند، سلف او می‌شود.

سالموند در سال ۲۰۱۸ به دنبال ادعاهای سوءرفتار جنسی مرتبط با سال ۲۰۱۳ استعفا داد. او در آن زمان وزیر اول اسکاتلند بود. او در سال ۲۰۱۹ بازداشت و به ارتکاب ۱۴ فقره جرم از جمله تلاش برای تجاوز متهم شد. سالموند در همان سال با موفقیت توانست مشروعیت تحقیقات دولت علیه خودش را زیر سوال برده و برنده شود. او در سال ۲۰۲۰ از تمام اتهامات تبرئه شد.

نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که به دنبال این رسوایی اعتماد عمومی به استورجن و سالموند مخدوش شده است. ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اعتمادشان به استورجن در نتیجه این تحقیق کاسته شده است.

وضعیت برای الکس سالموند بدتر است. براساس این نظرسنجی، ۵۷ درصد گفتند از زمان آغاز این بررسی اعتماد کمتری به او یافته‌اند.

اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ یک رفراندوم درباره استقلال خودش از بریتانیا برگزار کرد و ۵۵ درصد از رای دهندگان به ادامه اتحاد با بریتانیا رای مثبت دادند. اما دو سال بعد، بریتانیا مجبور شد درباره عضویتش در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند و اکثر شهروندان به خروج از آن رای دادند اما ۶۲ درصد از اسکاتلندی ها مایل بودند بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

همین مساله موجب شد تا حزب ناسیونالیست اسکاتلندی برای برگزاری یک رفراندوم دیگر به تکاپو بیفتد. رهبران اسکاتلند معتقدند که اکنون شرایط متفاوت شده و برای همین اسکاتلندی‌ها باید دوباره در مورد استقلال خودشان اظهارنظر کنند. لندن با این ایده کاملا مخالف است.

بریتانیا شامل اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و انگلیس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha