• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121410880
  • خبرنگار : 50378

برگزاری نشست هم‌اندیشی کانون ‌هماهنگی تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با معاون وزیر

برگزاری نشست هم‌اندیشی کانون ‌هماهنگی تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با معاون وزیر

ایسنا/خراسان رضوی هم‌اندیشی با اعضای کانون‌ هماهنگی تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با حضور معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

ولی تیموری با اشاره به ایجاد تشکل‌های گردشگری اظهار کرد: زمانی درگیر این موضوع بودیم که تاسیسات گردشگری مجوز فعالیت از ما دریافت می‌کردند، اما تشکل صنفی آن از وزارت‌خانه‌ای دیگر مجوز فعالیت دریافت می‌کرد واین چالشی بود که ما برای نظارت با مشکل مواجه می‌کرد، اما اکنون با اجرای قانون، فعالیت‌های گردشگری به صورت واحد مدیریت می‌شوند.

وی ادامه داد: هنوز تشکل‌های زیرمجموعه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جوان است، در حالی که قانون نظام صنفی سابقه‌ای ۶۰-۷۰ ساله داشته و در طول سالیان طولانی به انسجام رسیده است. بنابراین باید مسیر ایجاد و فعال شدن تشکل‌های گردشگری را گام‌به‌گام طی کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برخی چالش‌های تشکل‌های صنفی گذشته و ضرورت ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای زیرمجموعه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در گذشته متولی گردشگری، وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود، اما تشکل‌های حوزه گردشگری تحت نظارت یک وزارت خانه دیگر قرار داشتند و ما نمی‌توانستیم نظارت قانونی بر آن‌ها داشته باشیم.

تیموری ادامه داد: اکنون دیگر تشکل‌های صنفی حوزه گردشگری پاتوقی برای افراد نیست، بلکه مدیریت و تصدی‌گری امور گردشگری به آن‌ها واگذارشده است. البته هنور برخی چالش‌ها و خلاءهای قانونی وجود دارد که به مرور برطرف خواهد شد.

وی با قدردانی از زحمات مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای راه‌اندازی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در این استان عنوان کرد: استان خراسان رضوی با ایجاد تشکل حرفه‌ای گردشگری جزو استان‌های پیشگام بوده است.

رئیس ستاد ملی خدمات سفر کشور با بیان این که سفرهای نوروزی مسئولانه و ایمن انجام خواهد شد، تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای تمام وزارت خانه‌ها و نهادها فصل‌الخطاب است و نباید هیچ‌گونه اظهارنظری خارج از مصوبات این ستاد باشد؛ در ستاد ملی پیشگیری‌ و مقابله با کرونا انجام سفرهای نوروزی با شرایطی به تصویب رسیده است.

تیموری تاکید کرد: سفر با تورهای گردشگری و سفر در صورتی که مکان اقامت در تاسیسات گردشگری رزرو شده باشد، در نوروز مجاز است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به تاسیسات گردشگری، گفت: تمدید امهال در تسهیلات دریافتی و مالیات‌های موظفی، برای سه ماهه اول سال آینده در دستور کار ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا قرار دارد و در حال حاضر تمدید امهال تسهیلات تا آخر خرداد ماه پیشنهاد شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به شرایط و امیدهایی که برای کنترل شیوع کرونا وجود دارد به صورت مقطعی و سه ماهه تمدید خواهد شد و در صورت تداوم شرایط، تمدید برای بار دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همکاری بسیار خوب تشکل‌ها و تاسیسات گردشگری استان با یک‌دیگر

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم‌چنین دراین نشست گزارشی از وضعیت تاسیسات گردشگری و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان ارائه و عنوان کرد: با آغاز فعالیت شش تشکل گردشگری حرفه‌ای در استان، کانون‌هماهنگی تشکل‌های گردشگری استان تشکل شده است و سه تشکل حرفه‌ای دیگر در حوزه گردشگری استان نیز در مسیر تشکیل قرار دارد.

وی با ‌اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی تاسیسات گردشگری استان در نوروز ۹۹ اظهار کرد: تشکل‌ها و تاسیسات گردشگری استان همکاری بسیار خوبی را با یک‌دیگر داشته‌اند و با وجود تعطیلی فعالیت تا چند ماه از تعدیل نیروی انسانی خودداری کرده‌اند.

گفتنی است که دراین نشست هم‌اندیشی، سیدجواد موسوی، مدیرکل نظارت‌ وارزیابی تاسیسات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی، محمدصادق براتی معاون هماهنگی ‌و ‌مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی حضور داشنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha