• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121309562
  • خبرنگار : 71496

تلاش پارلمان عراق برای تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم داعش

تلاش پارلمان عراق برای تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم داعش

معاون اول رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که پارلمان در تلاش برای تصویب قانونی ویژه برای تشکیل یک دادگاه اختصاصی رسیدگی به جنایات داعش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر حسن الکعبی، معاون اول محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: الکعبی در دفتر خود میزبان کریم خان، رئیس تیم تحقیق درباره جنایات داعش و مشاور سازمان ملل و هیات همراهش بود، در این دیدار ریبوار هادی، رئیس کمیته حقوقی پارلمان و محمد الغزی، از نمایندگان پارلمان عراق نیز حضور داشتند.

طبق بیانیه، الکعبی در این دیدار اظهار کرد: پارلمان در دوره فعلی در تلاش است قانون جدیدی را ویژه تشکیل دادگاهی اختصاصی تصویب کند که منحصر به بررسی و تصمیم‌گیری درباره جنایات داعش و محاکمه اعضای آن باشد.

او در ادامه تاکید کرد: ظرف مدت کوتاهی نسخه اولیه این قانون ارائه خواهد شد و در حال حاضر نیز کمیته حقوقی پارلمان روی آخرین تغییرات نسخه نهایی پیشنویس این قانون کار می‌کند.

همچنین معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت: تصویب این قانون به تمامی شرکایی که در مبارزه با داعش کمک کرده و نقش بسزایی ایفا کردند، این پیام خوب را انتقال می‌دهد که این دادگاه اولین دادگاهی است که داعش را مجرم خواهد شناخت و اعضای آن را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

الکعبی تاکید کرد: همچنین تصویب این قانون به منزله گام مهمی از سوی پارلمان عراق برای ایجاد اصول و پایه‌های بیانیه‌هایی محسوب خواهد شد که این جرائم را مستند می‌کنند و حتی در دادگاه‌های بین‌المللی می‌توان از آنها استفاده شود.

این مسؤول عراقی در ادامه تاکید کرد: این قانون فرصت ارزشمندی را برای عراق جهت محاکمه‌ای بین‌المللی در چارچوبی ملی و نیز تشویق کشورها به حمایت از آن فراهم می‌کند چرا که جنایات داعش تنها عراق را تحت تاثیر قرار نداده بلکه در بیشتر کشورهای جهان امتداد یافته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha