• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99120503193
  • خبرنگار : 50022

درخواست البرز برای تسریع در استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه

درخواست البرز برای تسریع در استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز طی دیداری با معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه پیرو موافقت وزیر امور خارجه، درخواست تسریع در استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در البرز را مطرح کرد.

عزیزاله شهبازی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: البرز دارای ویژگی‌های فراوانی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خاصی است از این رو بستر تبادلات بین المللی فراهم است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سال گذشته طی دیداری با دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه، درخواست گشایش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در البرز مطرح شد و ایشان با اشراف به شرایط این استان با این موضوع موافقت کردند.

شهبازی گفت: بر این اساس اکنون به دنبال تسریع در استقرار این امکان در استان هستیم.

وی افزود: بسترهای توسعه همه جانبه در البرز فراهم است و برنامه‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف البرز را محقق کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز ضمن بررسی این موضوعات طرح شده، اظهار کرد: معاونت‌های مختلف وزارت امور خارجه، همواره با استان‌های کشور در تعامل سازنده بوده و نمایندگی‌های کشورمان در خارج به فراخور، ظرفیت‌ها و امکانات هر استان را به طرف‌های خارجی معرفی می‌کنند.

تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی دیدار با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تمامی مسائل استان در این حوزه مطرح شد و در این میان موضوع تقویت دانشگاه خوارزمی مورد توجه ویژه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

عزیزاله شهبازی در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی البرز به عنوان پایتخت علم و فناوری، افزود: دانشگاه‌های مطرح و موثری در البرز مستقر هستند و در دانشگاه‌های استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و این مراکز دارای بیش از ۱۱۰۰ استاد و عضو هیات علمی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ابتدای حضورم در راستای توسعه البرز بر مبنای علمی تلاش بسیاری کرده‌ام و بر این اساس سند توسعه استان با بهره گیری از ظرفیت اساتید برجسته دانشگاهی استان تهیه و تدوین شده است.

شهبازی گفت: شورای راهبری روسای دانشگاه‌های استان البرز نیز تشکیل شد تا تصمیم گیری در راستای توسعه استان بر مبنای بهره برداری از این ظرفیت‌های علمی البرز صورت گیرد.

وی افزود: طی این دیدار تمامی مسائل استان در این حوزه مطرح شد و در این میان موضوع تقویت دانشگاه خوارزمی مورد توجه ویژه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

شهبازی گفت: از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری دعوت شد که طی روزهای آینده برای حضور در جلسات شورای راهبری دانشگاه‌ها و احتمالا شورای توسعه استان شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha