• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99120201031
  • خبرنگار : 50214

در جریان سفر به یزد انجام شد؛

بازدید وزیر صمت از تاسیسات خط انتقال آب خلیج فارس به چادرملو

بازدید وزیر صمت از تاسیسات خط انتقال آب خلیج فارس به چادرملو

ایسنا/یزد وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در منطقه چادرملو (اردکان) از خطوط انتقال و تاسیسات پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بازدید به عمل آورد.

طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد برای استفاده در معادن چادرملو (اردکان) در قالب خط اول انتقال تعریف شده است.

 کار لوله گذاری، نصب پمپاژ و تاسیسات این پروژه تکمیل شده است و به زودی با ورود آب به خطوط لوله، مردم استان یزد از آب شیرین خلیج فارس بهره‌مند خواهند شد.

خط اول انتقال، برای انتقال آب خلیج فارس تا اردکان و یز) با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۱۳۰ میلیون مترمکعب در سال بوده است.

طول این خط انتقال ۸۲۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آن ۱۲ باب است که با پتانسیل اشتغالزایی ۱۶ هزار نفر در طول دوران ساخت  امسال تکمیل و تا ۲۱ اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکراست که عملیات اجرایی خط دوم و سوم برای انتقال آب خلیج فارس به مشهد و اصفهان  همزمان با ورود آب به خط اول( یزد) آغاز می شود.

همچنین خط دوم انتقال آب، برای انتقال آب خلیج فارس تا مشهد مقدس با حجم سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۲۳۰ میلیون متر مکعب در سال می باشد.

طول این خط انتقال یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۲۱ باب است. پتانسیل اشتغالزایی این طرح، ۳۰ هزار نفر است که تا ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

همچنین خط سوم انتقال آب، برای انتقال آب خلیج فارس تا اصفهان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال می باشد. طول این خط انتقال، ۹۱۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه های پمپاژ آن ۱۷ باب است که پتانسیل اشتغال‌زایی طرح ۱۴ هزار نفر است و تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و نهایی خواهد شد.

 در مجموع خطوط دوم و سوم، ۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند و پتانسیل اشتغالزایی این خطوط ۴۴ هزار نفر است که البته با اجرای خط اول، حدود ۳۵ درصد از زیرساخت‌های خط دوم و سوم نیز احداث شده است.  اجرای خط دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس را از کریدور مشترک خط اول بسیار بهینه، اقتصادی تر و سریعتر از مسیر عمان به مشهد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha