• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99112921785
  • خبرنگار : 71457

در واکنش به تلاش ها برای تمدید حبس وی

یک سازمان عربی حقوق بشر : جان "رائد صلاح" در خطر است

یک سازمان عربی حقوق بشر : جان "رائد صلاح" در خطر است

یک سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس تلاش‌ها برای تمدید حبس انفرادی شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را محکوم و تاکید کرد که جان وی در خطر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان اشغالگر با تمامی ابزارهای خود برای مجازات شیخ رائد صلاح و ضربه زدن به وی و اراده‌اش و ترساندن تمامی شخصیت‌های برجسته فلسطین که مخالف اشغالگر هستند، تلاش می‌کند.

منابع ویژه در این سازمان اعلام کردند که درخواست برای تمدید حبس که توسط اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در اوایل هفته جاری مطرح شد، با دستور بالاترین سطوح در دولت اشغالگر عنوان شد که هدف از آن، رساندن آسیب روحی و جسمی به شیخ رائد صلاح از طریق مجازات‌هایی است که ممکن است جان وی را به خطر اندازد.

این سازمان اعلام کرد، حبس انفرادی به نوبه خود یک مجازاتی است که نباید جز در محدودترین موارد و به صورت موقت به کارگرفته شود و استفاده از این حق علیه شیخ رائد صلاح یک اقدام تلافی جویانه و غیر قابل قبول است.

سازمان مذکور تاکید کرد: اینکه گفته شود چون شیخ صلاح قدرت تاثیرگذاری بالایی بر دیگر فلسطینی‌ها دارد پس باید دادگاه برای پذیرش درخواست تمدید حبس انفرادی وی قانع شود، سطح جدیدی از سرکوب گری است چراکه استبدادگری نیروهای اشغالگر به جایی رسیده است که اجازه خارج شدن افکار از سر انسان‌ها را نمی‌دهند و گویی که بازداشت و محدود کردن وی و مجازاتش و تضعیفش برای اشغالگر طی دهه‌های گذشته کافی نبوده است.

این سازمان اعلام کرد که اقدامات صورت گرفته در حق شیخ رائد صلاح با حقوق اساسی تضمین شده برای اسیران در قوانین بین المللی و در رأس آنها بازداشت در شرایطی مناسب و اجازه برای دیدار منظم با خانواده مغایرت دارد. شیخ رائد صلاح هیچ جرمی مرتکب نشده است که قانون مجازاتی برای وی تعیین کند، او از مسجد الاقصی دفاع کرد و از طرح‌ها علیه مسجد الاقصی برای ساخت معبد هیکل پرده برداشت که به این دلیل در معرض آزار جسمی و روحی قرار گرفت و اسرائیل در مناسبات مختلف برای ترور وی طرح ریزی کرد. تمامی اندیشه‌های رائد صلاح با محوریت دفاع از حقوق مردم فلسطین و مسجد الاقصی است. او همچنین حامی آرمان‌های انسانی و یاوری برای قربانیان در جهان است.

سازمان عربی حقوق بشر از جامعه بین الملل با تمامی  نهادها و هیات‌های بین المللی آن خواست تا برای توقف اقدامات تلافی جویانه در حق شیخ صلاح وارد عمل شوند تا وی هرچه سریع‌تر از تمامی حقوقش برخوردار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha