• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99112720214
  • منبع : نمایندگی قزوین

آغاز طرح ملی «منش» در قزوین همزمان با سراسر کشور

آغاز طرح ملی «منش» در قزوین همزمان با سراسر کشور

ایسنا/قزوین طی ارتباط تصویری طرح «مَنش» با حضور مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان، معاون رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی، در قزوین کلید خورد.

طرح مرکز نوآوری و شکوفایی «مَنش» طی ارتباط تصویری با حضور امیرحسین آل‌اسحاق، مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان، بهروز بادکو، معاون رئیس جهاددانشگاهی و حسین بختیاری، سرپرست معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرد و طی این ارتباط نیز استان‌های مجری از حاضران مجازی بودند.

آل‌اسحاق، مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در این ارتباط تصویری بیان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال درخشش فعالیت‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی در طرح «منش» باشد.

وی اشاره کرد: پیش از این طرح‌های مشترکی با جهاددانشگاهی داشته‌ایم که نتایج موفقی داشته است؛ جهاددانشگاهی با اجرای طرح «منش» در پنج استان کارنامه موفقی داشته است و امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰ کارنامه درخشان دیگری طی تعامل با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

اجرای طرح منش در ۱۳ استان

حسین بختیاری، سرپرست معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی نیز در این ارتباط تصویری اظهار کرد: طرح «منش» برای اولین بار در سال ۹۷ به‌صورت پایلوت در استان زنجان آغاز و بعد از آن در پنج استان اجرایی شد و در حال حاضر در سال‌ جاری این طرح در ۱۳ استان اجرایی خواهد شد. هدف طرح «مَنش» شناسایی جوانان مستعد و وارد کردن آنان به عرصه کسب و کار است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای موفق این طرح در گرو به تعامل با نهادها و دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان باید شبکه‌سازی داشته باشند تا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه این طرح استفاده کنند.

سرپرست معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی با اشاره به تعریف چندین فاز در طرح «منش» تصریح کرد: در گام نخست این طرح باید تأمین و تجهیز فضای فیزیکی مورد توجه قرار گیرد؛ در فاز نخست این طرح اجرای برنامه‌های ترویجی در دستور کار قرار دارد تا ضمن جذب جوانان آنان را برای ورود به عرصه کسب و کار ترغیب کنیم.

وی با عنوان اینکه نوآوری و شتاب‌دهی از دیگر اهداف طرح «مَنش» است، تصریح کرد: با نوآوری تلاش خواهیم کرد تا ایده را به یک محصول اولیه تبدیل کنیم؛ در فاز شتاب‌دهی نیز در تلاش خواهیم بود تا کسب و کار موجود را وارد بازار کنیم.

بختیاری با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا در این برنامه تیم‌هایی در «مَنش» جذب و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند، اشاره کرد: تلاش می‌شود این تیم‌ها از طریق فراخوان عمومی جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان جذب شوند و در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان می‌توانیم از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در طرح «مَنش» بر نحوه و محل اجرا در استان‌ها نظارت لازم را خواهد داشت. در این طرح شورایی تشکیل خواهد شد که صاحب‌نظران استانی در آن عضویت پیدا خواهند کرد تا تیم‌ها را بررسی و ارزیابی کنند.البته باید بگوییم که زمان برای اجرای طرح «منش» محدود است و انتظار می‌رود استان‌ها با برگزاری چند رویداد این طرح را اجرایی کنند.

سرپرست معاونت تجاری‌سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی ادامه داد: ۸۰ درصد افرادی که در طرح «مَنش» حضور داشتند موفق به کارآفرینی نشدند ولی با حضور در دوره‌های این طرح نگاهشان به کسب و کار تغییر کرده و موجب تغییر مسیر زندگی آنان شده است.

بختیاری بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در طرح «مَنش» وجود دارد و انتظار می‌رود رسانه‌های ۲ مجموعه جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان درخصوص این ظرفیت‌ها و حضور متخصصان کارآفرینی اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند تا شاهد مشارکت حداکثری جوانان در این طرح باشیم.

ضرورت استفاده از فضاهای بلااستفاده استان‌ها

بهروز بادکو،‌ معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان نیز در این ارتباط تصویری عنوان کرد: پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا بیشترین شکست‌ها را در شرکت‌های خود تجربه کردند برای همین منظور می‌توانیم تجربیات نمونه‌های موفق را معرفی کنیم تا تیم‌هایی که تا پیش از این با شکست مواجه شدند را با ایده‌های جدید وارد عرصه کنیم.

وی با اشاره به اجرای نمونه‌های موفق در استان ایلام گفت: باید همکاری بین جهاد دانشگاهی و ورزش و جوانان ادامه پیدا کند و در راستای طرح «منش» از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در استان‌ها بهره برد.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی تصریح کرد: اغلب جوانان جویای کار به استانداری‌ها مراجعه می‌کنند برای همین امر بهتر است جهاد دانشگاهی و ورزش و جوانان با استانداری‌ها هماهنگ باشند؛ همچنین ممکن است در شهرهای با وسعت جغرافیایی، رفت و آمد متقاضیان به‌ویژه خانم‌ها دشوار باشد به همین جهت جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد تا این طرح را در سایر شهرستان‌ها گسترش دهد.

بادکو افزود: برای ترویج و معرفی طرح «مَنش» می‌توانیم از ظرفیت موجود در شوراهای اسلامی شهر صدا و سیما و رسانه‌‎ها استفاده کنیم؛ در این طرح باید ایده‌ها شناسایی شده و گام به گام حرکت کنیم تا نتایج خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha