فرحناز فتحی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای ترویج سواد و مهارت نقش بهسزایی در ارتقای سلامت رفتاری خانوادهها دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در مرکز یادگیری محلی ۱۳ آبان زنجان، افزود: این طرح به منظور افزایش مشارکت افراد در راستای بهرهمندی از فضای آموزشی و ابزارهای آموزشی و فرصتهای مهارتی مناسب برای باسواد شدن و حرفهآموزی به منظور بهتر زیستن است.
این مسئول با اشاره به اینکه کارکردهای سواد در زندگی با پیوند سواد و مهارت تقویت میشود، ادامه داد: اولویت این مراکز، توانمندسازی افراد کمسواد و بیسواد با رویکرد سوادآموزی جامعهمحور است.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزشوپرورش استان زنجان، هدف از برگزاری کلاسهای مهارتی با پیوست سوادآموزی را ترویج فرهنگ کسب و کارهای خرد و زودبازده دانست و تصریح کرد: در شرایط زیستبوم جدید در کنار آموزش سواد، ارتقای مهارتهای زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و آموزشهای حرفهای و مهارتی میتواند افق جدیدی را برای سوادآموزان ترسیم کند.
فتحی با بیان اینکه در اجرای همه طرحها از جمله آموزش سواد و مهارتآموزی، سلامت افراد در اولویت است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی، انگیزه حضور سوادآموزان در کلاسهای سوادآموزی را بیشتر میکند و باید سعی شود ضمن رعایت همه دستورالعملهای بهداشتی، شرایط بهرهمندی حداکثری سوادآموزان از کلاسها به صورت تلفیقی مهیا شود.
انتهای پیام
نظرات