• جمعه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99112417797
  • خبرنگار : 71214

در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

برخورد جدی با تخلفات کرونایی در اتوبوس

برخورد جدی با تخلفات کرونایی در اتوبوس

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پی انتشار برخی تصاویر از تخلفات کرونایی در اتوبوسهای بین شهری اعلام کرد که به صورت جدی با این گونه تخلفات برخورد خواهد شد و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که اتوبوس تهران-قزوین بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی پر از مسافر در حال حرکت بود.

البته براساس ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در اتوبوس های بین شهری باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و برای هر صندلی که کنار پنجره قرار دارد مسافر پذیرش شود و بسته های بهداشتی مانند ماسک در اختیار مسافران قرار گیرد.

در این راستا داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به این سوال ایسنا که چه برخوردی با این تخلفات کرونایی در اتوبوسهای بین شهری صورت خواهد گرفت، گفت: اگر راننده عامل بروز تخلف باشد با او به شدت برخورد خواهیم کرد و در کمیسیون ماده ۱۴ توقف فعالیت او را ابلاغ می کنیم. همچنین اگر مالک در این زمینه مقصر باشد و به راننده اصرار کرده باشد که مسافران اتوبوس را پر کند با مالک اتوبوس نیز برخورد جدی خواهیم کرد که مانند شرکت حمل و نقل این برخوردها حتی تا توقف فعالیت آنها پیش خواهد رفت.

وی افزود: البته براساس نظارت و ارزیابی های صورت گرفته مستمر، در کمتر از سه درصد سفرهای جاده ای با اتوبوس های بین شهری تخلفات کرونایی این چنینی مشاهده می شود و اتفاق می افتد که به صورت جدی با آن ها برخورد می کنیم و در بسیاری از موارد شاهد اصلاح این رویه توسط راننده، مالک و شرکت حمل و نقلی هستیم.

باقرجوان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم در مواجهه با چنین تخلفاتی چه رفتاری باید انجام دهند گفت: هر یک از شهروندان در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری مانند اتوبوس اگر شاهد تخلفات کرونایی بودند نه تنها باید از آن وسیله نقلیه پیاده شوند بلکه می توانند با گرفتن عکس یا فیلمی کوتاه آن را در اختیار ناظران قرار دهند تا با متخلفان برخورد کنیم و می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ تخلفات موجود را گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۹ ۱۷:۰۹

سلام .پایانه های مسافربری هیچ رعایتی در فروش بلیط ندارن و راننده اتوبوس هم به فاصله گذاری اجتماعی اعتقادی نداره! و مسول پایانه در جواب میگن که هیچ مصوبه ای بهشون ابلاغ نشده!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۲۰:۰۱

همین امروز ۲۰دتیر ماه بصورت اینترنتی برام بلیط تهیه شد ولی در ترمینال اتوبوس رانی کرج تعاونی عدل راننده و مسول ترمینال بدون توجه به پروتکل های بهداشتی با تمام ظرفیت داشت مسافر سوار میکرد متاسفانه مسافران نیز به این امر توجه نداشتند بعد از اعتراض بنده مسول تعاونی و راننده با بی احترامی گفتند اگر ناراحتی پیاده شو تو این شرایط حاد کرونایی بنظرتون باید چه کرد ما هم همانند ۴۰ مسافر دیگر یا ....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۱۶:۳۷

سلام تعاونی ۲پیک معتمد اتوبوس به مقصد دورود باکلی مسافر فقط۱۲عدد سوار کرد وبقیه غیر مجاز دربیرون ازترمینال سوار کرد وحتی دراهرواتوبوس مسافر گذاشت ازآنجا که هیچ حساب کتابی نیست باید بشینیم ونگاه کنیم چون کارکنان پایانه هم شریک هستند