• پنجشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99112317189
  • خبرنگار : 30054

جراحی دیسک گردن

جراحی دیسک گردن

بین مهره‌های گردنی که هفت عدد هستند ماده ژلاتینی وجود دارد که دیسک گردن نامیده می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سایت دکتر علیرضا طبیب خوئی، جراحی دیسگ گردن به عنوان یکی از کم عارضه ترین جراحی ها در ناحیه ستون فقرات محسوب می شود.

اگر چه هیچ جراحی بی خطر نیست اما ریسک عفونت و عدم پاسخ به جراحی در این عمل بسیار کم بوده و درد بعد از جراحی دیسک گردن حداقل است.

دکتر طبیب خویی جراح مغز و اعصاب، رتبه اول برد جراحی مغز و اعصاب کشور و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این رابطه اضافه کردند:

در این جراحی برشی کوچک در جلوی گردن معمولا داخل یکی از چینهای گردن داده می شود که تاثیری در زیبایی ظاهری بیمار هم نداشته باشد. از کنار مری و نای، دسترسی به دیسک گردن فراهم می شود و بعد از برداشتن دیسک گردن خراب شده، پروتز جایگزین می گردد.

در حالت عادی زمان بستری بعد از عمل معمولا یک روز است و درد محل عمل هم به سرعت رو به بهبود می رود همچنین نقش مراقبت های بعد از جراحی دیسک گردن بسیار مهم و حیاتی است.

عوارض جراحی دیسک گردن

اگر چه جراحی دیسک گردن از کم عارضه ترین جراحی ها محسوب می شود اما هیچ جراحی بی عارضه نیست. از عوارض جراحی  می توان گرفتگی صدا را نام برد که در بیش از نود درصد موارد پس از چند ماه به حالت عادی بر می گردد. از عوارض دیگر می توان به عفونت و آسیب نخاعی باشد که درصد ریسک این عوارض بسیار کم می باشند.

جراحی بسته دیسک گردن

بعد از انجام درمانهای دارویی، استراحت و درمانهای تکمیلی مثل فیزیوتراپی و آب درمانی، گاهی درد بیمار همچنان پابرجاست اما به دلایل مختلف مثل شدید نبودن بیرون زدگی دیسک، تخفیف نسبی علائم و یا خطرناک بودن بیهوشی برای بیمار، جراح ستون فقرات انجام جراحی را به صلاح نمی داند و توصیه به درمان های کم تهاجمی می شود.

البته به دلیل موفقیت بسیار بالا و خطر پایین جراحی، نیاز به این درمانها در مورد دیسک گردن بسیار کمتر از دیسک کمر است اما در مواردی این درمان ها هم بکار می روند. از جمله آنها می توان تزریق مواد ضدالتهاب در اطراف ریشه عصبی درگیر (بلوک ریشه یا عصب)، جراحی لیزری، تزریق دیسکوژل و اوزون را نام برو که معمولا در مواردی که شدت بیرون زدگی و درد بیمار در حد انجام جراحی باز نیست بکار میروند.

جراح دیسک گردن

پس از تشخیص بیرون زدگی دیسک گردن و تصمیم بیمار به جراحی پیدا کردن بهترین جراح دیسک گردن برای بیماران مطرح می شود.

در این رابطه بیمار باید توجه  به رزومه جراح،  پرس و جو از بیماران درمان شده پزشک و سابقه و مهارت پزشک به جراح خود اعتماد کند.

دکتر علیرضا طبیب خوئی

– جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات

– آندوسکوپی مغز و قاعده جمجمه
– جراحی تومورهای پیچیده مغزی
– جراحی های میکروسکوپی بیماریهای عروق مغز از جمله آنوریسمها و کلافه های شریانی وریدی برای درمان دائم و قطعی آنها
– جراحی باز و لیزری و درمان غیر جراحی دیسک و سایر بیماریهای ستون فقرات
– رتبه اول بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب کشور

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
تلفن جهت تعیین وقت

۸۸۴۸۶۸۸۷-۰۹۱۲۰۷۰۱۰۸۰

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha