• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99112216978

«جانِ آتش» با موضوع دفاع مقدس در یزد منتشر می‌شود

«جانِ آتش» با موضوع دفاع مقدس در یزد منتشر می‌شود

ایسنا/یزد رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «جانِ آتش» روایتی از زندگی شهید امیر سرلشکر «محمدکاظم واعظ» خبر داد.

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در اسفندماه، چاپ و انتشار آثاری با موضوع شهدا را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: در همین راستا نویسندگان مرتبط با این نهاد از تابستان امسال پژوهش و نگارش زندگی‌نامه تعدادی از شهدای شاخص استان را آغاز کردند که برخی از این آثار در دست چاپ و انتشار است.

وی با بیان اینکه کتاب «جانِ آتش» به قلم محمد بلوچی نویسنده یزدی در نوبت چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی روانه بازار کتاب خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم سایر آثار نیز چاپ و در کنگره رونمایی شود.

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: «جانِ آتش» در حدود 150 صفحه به بررسی زندگی شهید امیر سرلشکر «محمدکاظم واعظ» یکی از فرماندهان ارتش در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی افزود: این زندگی‌نامه‌ داستانی، بخشی از زندگی خصوصی و شغلی این شهید والامقام را از زبان خواهر، برادرها و هم‌رزمانش روایت می‌کند.

وی با بیان این که اثر مذکور یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری به لحاظ قالب و نثر به شمار می‌رود و یک اثر از منظومه آثار فرماندهان شهید است،گفت: این کتاب با همکاری حوزه هنری یزد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد آماده چاپ شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری یزد، کوچک زاده با بیان اینکه خاطرات و میراث مجاهدان و شهدای دفاع مقدس باید ثبت و ماندگار و به نسل‌های آینده منتقل شود، گفت: یکی از اهداف ادبیات پایداری و تبیین خاطرات دفاع مقدس، بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تقویت روحیه مجاهدت و مقاومت در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha