• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99112116485
  • خبرنگار : 50176

فرماندار:

صنعت گردشگری هوایی در دورود راه‌اندازی خواهد شد

صنعت گردشگری هوایی در دورود راه‌اندازی خواهد شد

ایسنا/لرستان فرماندار دورود گفت: امکان‌سنجی ایجاد صنعت گردشگری هوایی در شهرستان انجام شده است.

خدانظر دریکوند امروز ۲۱ بهمن‌ماه، اظهار کرد: امکان‌سنجی ایجاد صنعت گردشگری هوایی در شهرستان انجام شده است و به دنبال احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور برای نشستن هواپیماهای کوچک هستیم که مقدمات این کار پیش رفته است و برای ادامه آن به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این از دیگر برنامه‌هایی که در بحث جذب گردشگر بسیار مؤثر است و ما به دنبال آن هستیم راه‌اندازی پرواز هوایی دورود به دریاچه گهر است که در این خصوص پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: با اشاره به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در دورود و همچنین معرفی شهرستان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری، خاطرنشان کرد: شهرستان دورود با مساحت ۱۱۴۸ کیلومتر ۱۷۴ هزار نفر جمعیت و ۵۰ هزار خانوار و ۱۳۷ روستا دارد.

دریکوند اضافه کرد: دورود دارای ۲۳۵ واحد صنعتی است که ۱۲۶ واحد فعال و ۱۵ واحد نیمه فعال بوده و همچنین ۱۲۵ واحد سنگبری که ۴۰ واحد فعال و ۲۰ واحد نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه آب‌رسانی، کل روستاهای شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب هستند، افزود: در حوزه گازرسانی از مجموع ۱۳۷ روستا تنها ۱۸ روستا گاز ندارند که عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳ در حال انجام است.

فرماندار دورود بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل در دورود ۳۸۰ کیلومتر راه‌های آسفالته ۵۰ کیلومتر راه شوسه روستایی و ۶۰ کیلومتر بزرگراه داریم. جاده‌های ۱۱۹ روستا نیز آسفالت است.

دریکوند با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی کلیه ۱۳۷ روستا دارای برق هستند، ادامه داد: در ایام دهه فجر امسال تعداد ۴۰ پروژه به مبلغ ۹۵۸ هزار و ۳۳۳ میلیون ریال در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در سال جاری در حوزه منابع طبیعی ۳۹ میلیارد ریال، شهرداری دورود ۱۱۵ میلیارد ریال، منابع آب ۳.۳۹۷ میلیارد ریال، راه و شهرسازی ۵۰ میلیارد ریال، راهدار ۷.۱۸۶ میلیارد ریال و طرح هادی روستایی ۵.۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار دورود تصریح کرد: شهرستان به جهت وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله آبشار ازنادر، آب گرم، کوهستان پریز، سراب داریابب، تالاب ازگن، غار وقت ساعت، دره نیگاه، تنگه لیلی و نگین اشترانکوه دریاچه گهر به حق پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است.

دریکوند خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در دورود وجود دارد به‌طوری‌که ۴۳ هزار هکتار کل اراضی ما بوده که از این مقدار ۲۳ هزار هکتار اراضی آبی هستند که این رقم بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه سطح کل باغات ما ۴ هزار هکتار است. مهم‌ترین محصول باغی ما زردآلو است، اضافه کرد: سطح زیر کشت برنج ما نیز ۷۰۰۰ هکتار بوده و سال گذشته ۲۵ هزار تن برنج از شالیزارهای دورود برداشت شده است.

فرماندار دورود بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای در روستای چغابهرام با مساحت ۴۲ هکتار احداث خواهد شد و مجوزهای آن صادر شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دریکوند ادامه داد: کشت زعفران در دورود به ۲۵ هکتار توسعه یافته است ۶۵۲۰. تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در دورود تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در فرمانداری دورود کارگروه جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری تشکیل شده و تاکنون ۲۱ سرمایه‌گذار به دورود آمده که مقدمات کارهایشان نیز فراهم شده است.

فرماندار دورود تصریح کرد: از کسانی که توان دارند دعوت می‌کنیم در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha