• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99112015479
  • خبرنگار : 71516

اشتیه: حکم دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان "روز عدالت بین‌المللی" در تاریخ فلسطین ثبت می‌شود

اشتیه: حکم دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان "روز عدالت بین‌المللی" در تاریخ فلسطین ثبت می‌شود

نخست‌وزیر فلسطین تأکید کرد، حکم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان روز گواهی بر عدالت بین‌المللی ثبت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین در جلسه هفتگی دولت گفت: حکم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی در تاریخ فلسطین به عنوان روز گواهی بر عدالت بین‌المللی و دستاوردی برای مساله فلسطین ثبت خواهد شد.

دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده که صلاحیت تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را دارد.

اشتیه گفت: این حکم به صورت مستقیم در تحقیقات درباره جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین نقش خواهد داشت و نشان دهنده اعتبار و صداقت این دادگاه بین‌المللی است که با تمام فشارهای دولت سابق آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

وی از تصمیم رهبران کشورهای آفریقایی در نشست اخیر سران اتحادیه آفریقا درباره حمایت از مردم فلسطین و تضمین حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و مخالفت با شهرک‌سازی استقبال کرد.

وی گفت: فلسطین و آفریقا تجربه یکسانی درباره ظلم و استعمار دارند و به دنبال آزادی، عدالت و حقوق بشر هستند. ما به شراکتمان با رهبران و مردم آفریقا افتخار می‌کنیم.

وی به پرونده انتخابات پرداخت و گفت: میزان ثبت نام کنندگان برای انتخابات به ۸۲ درصد و در برخی شهرها به ۹۰ درصد رسیده است. این نشاندهنده اشتیاق مردم ما برای دموکراسی است. انتخابات سپر ملی برای مقابله با تمام تهدیدات است.

وی گفت: امروز شاهد دو رویداد مهم بوده‌ایم، اول مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی در قاهره برای مقدمه‌چینی برای انتخابات شورای قانونگذاری و دوم نشست وزرای خارجه عرب که درباره حمایت از مردم فلسطین گفت‌وگو خواهند کرد. امیدواریم نشست وزرا به حمایت از مردم فلسطین و پایبندی به طرح صلح عربی برای مقابله با شهرک‌سازی و همچنین حمایت مالی برای تقویت پایداری مردممان منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha