• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99112015439
  • خبرنگار : 71610

فشار مصر و اردن بر عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

فشار مصر و اردن بر عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

منابع خبری از گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و اردن درباره ایجاد جو مناسب برای انجام مذاکرات جدی میان فلسطین و رزیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور امروز (دوشنبه) با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب برای تأکید بر موضع ثابت عرب‌ها نسبت به مساله فلسطین گفت‌وگو کردند.

الصفدی و شکری همچنین بر تلاش برای ایجاد یک جو و شرایط مناسب برای ازسرگیری جدی مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن همچنین بر حمایت از راه حل‌های سیاسی برای همه بحران‌های منطقه به منظور تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تأکید کردند.

همچنین برخی منابع دیپلماتیک عربی فاش کردند که مصر و اردن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای آشتی با محمد دحلان از رهبران جدا شده جنبش فتح که اکنون مقیم امارات است، تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک عربی در گفتگو با سایت "عربی ۲۱" اظهار داشت که مصر و اردن بر این باورند که اختلافات بین عباس و دحلان به تضعیف و حتی فروپاشی جنبش فتح منجر خواهد شد و همین مساله موجب خواهد شد تا حماس نهایت استفاده را ببرد و بار دیگر در انتخابات پیروز شود.

این منبع فاش کرد که سفر مدیر سازمان اطلاعات مصر و اردن به رام الله در ماه گذشته و دیدار با عباس نیز در همین راستا انجام گرفته است.

این سفر تنها دو روز پس از صدور فرمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی انجام گرفت.

این دیدار درحالی انجام شد که طبق گفته منابع خبری گفت‌وگوی گروه‌های فلسطینی در قاهره امروز با حضور ۱۴ گروه برای بررسی مقدمات انتخابات، یکپارچه کردن موضعگیری‌ها در این خصوص و ایجاد راه‌حلی برای مشکلاتی که احتمال دارد روند انتخابات با آنها مواجه شود، آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha