• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99111410900
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رییس سازمان حج و زیارت:

رمز سربلندی ملت ایران ایمان و اتحاد آنان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فلسفه گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر یادآوری اصول بنیادی است که در قالب آن رسالتمان را بدانیم افزود: این ملت و امت فراتر از مرزهای قومی، مذهبی و طایفه‌ای در کنار همدیگر با ایمان و وحدت کلمه قرار گرفتند زیرا رمز سربلندی ملت ایمان و اتحاد آنان است.

به گزارش ایسنا علیرضا رشیدیان ۱۴ بهمن ماه در نشست با کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان افزود: این استان تبدیل شده به کارگاه بزرگ کارهای زیربنایی از جمله توسعه اقتصادی، بنادر، راه‌آهن آب، گاز و مسکن به همین دلیل نرخ بیکاری منطقه تک رقمی بوده که این مهم اتفاق بزرگی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) درس استقلال، خودباوری و اتکا به خداوند به جای قدرت دنیوی را به همگان داد زیرا در بسیاری از موضوعات با خودباوری در دنیا مطرح و حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی و سالگرد آن یادآور روزهای شور و شعور یک ملت در مقابل ژاندارم منطقه آمریکاست که توانست با رهبری امام (ره) انقلاب خود را به ثمر رسانده و یک فصل جدید در تاریخ بشریت ایجاد کند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فلسفه گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر یادآوری اصول بنیادی است که در قالب آن رسالتمان را بدانیم افزود: این ملت و امت فراتر از مرزهای قومی، مذهبی و طایفه‌ای در کنار همدیگر با ایمان و وحدت کلمه قرار گرفتند زیرا رمز سربلندی ملت ایمان و اتحاد آنان است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر زاهدان کارهای بزرگی دارد انجام می‌شود به توسعه گازرسانی این استان اشاره کرد و افزود: ما تمام هدفمان در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت صادقانه به خلق، خداوند و مردم ایران است و این بزرگترین ویژگی بوده که خداوند به مسوولان این نظام داده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت از سازمان‌هایی بوده که انقلاب اسلامی توانست آن را بارور و به جایگاه اصلی خود برساند ادامه داد:  قبل از انقلاب  فعالیت‌های حج و زیارت از هم پاشیده بود و سازمان حج و زیارت نداشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در ایام همه‌گیری ویروس کرونا براساس وظایف خود برای انجام خدمات پیش‌بینی‌ پروتکل‌های لازم را کرد گفت: طبق روال هرساله در ماه ربیع‌الثانی مذاکرات برای حج را داشتیم ولی تاکنون از طرف دولت عربستان تاریخی برای این مذاکرات پیش‌بینی نشده که مقداری بلاتکلیفی به وجود آورده اما اخبار به دست آمده حاکی از این است که به امید خدا امسال حج را خواهیم داشت.

رییس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در ایام کرونا بیشترین سختی برای دفاتر زیارتی و کارگزاران حج و زیارت داشتیم که تلاش شد از محل تامین کمک به واحدهای آسیب‌دیده تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گیریم این تسهیلات در مرحله دوم خود برای دفاتر زیارتی ۱۲۰ میلیون تومان و کارگزاران به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعطیلی اعزام‌های حج و زیارت در دوران ویروس کرونا فرصتی شد تا فرایندهای اجرایی سازمان را دوباره نظارت کنیم گفت: از این‌رو کارگروه‌های ۲۰ گانه‌ای در این سازمان تشکیل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمان به بازنگری فرایندهای اجرایی پرداخته شد.

رشیدیان با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت مثل بقیه سازمان‌های دولتی توسعه‌اش منوط به مجوزهای قانونی است گفت: برای اینکه خدمات این سازمان در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت آن انجام شود و بتوانیم موضوعات آن را رفع کنیم روی مباحث خدمات الکترونیکی کار می‌کنیم چرا که حج یکی از رویکردهایی که دارد حرکت به سمت حج هوشمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha