• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99111410018
  • خبرنگار : 50187

در دهه فجر صورت می گیرد

بهره برداری از 151 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی شمال استان کرمان

بهره برداری از 151 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی شمال استان کرمان

ایسنا/کرمان همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 151 پروژه در حوزه سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به گفته "فرامرزی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان در ایام دهه فجر، یک واحد گلخانه هیدروپونیک و یک واحد سردخانه و بسته بندی خرما به بهره برداری می رسد و با افتتاح این طرح ها 25 شغل در شهرستان ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: این گلخانه هیدروپونیک در سطح یک هکتار و با هزینه 28 میلیارد ریال اجرا شده که 23 میلیارد ریال آن از تسهیلات است.

فرامرزی با بیان اینکه شهرستان ریگان تک محصولی بوده و برای نگهداری و بسته بندی خرما، نیاز به سردخانه و واحدهای بسته بندی است، افزود: در ایام الله دهه فجر یک واحد سردخانه و بسته بندی خرما با ظرفیت 1200 تن که با هزینه 25 میلیارد ریال اجرا شده، به بهره برداری می رسد.

بنابراین گزارش، "سبک خیز" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر نیز در این رابطه اظهار کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی هفت طرح دامپروری و کشاورزی در این شهرستان با اعتبار 630 میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد که 17.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی است.

وی افزود: طرح کانال بتنی، پرورش مرغ تخمگذار، پرورش گاو شیری، پرورش شترمرغ، پرورش گوسفند داشتی، فاز سوم گلاب زهرا و کشتارگاه پارس بال پروژه هایی هستند که در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری می رسند.

همچنین در دهه مبارک فجر دو طرح دامپروری، دو طرح صنایع تبدیلی و سه طرح آب و خاک در شهرستان سیرجان به بهره برداری می رسد و 28 شغل ایجاد می شود.

این طرح ها با هزینه کرد حدود 64 میلیارد ریال اجرا شده که بیش از 33 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

گفتنی است: دو طرح پرواربندی گوسفند با ظرفیت 914 و 500 راسی، با هزینه بیش از 29 میلیارد ریال نیز در سیرجان بهره برداری خواهد شد که با افتتاح این طرح ها 16 شغل در منطقه ایجاد می شود.

از دیگر پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی در ایام دهه فجر، پنج طرح کشاورزی و آب و خاک در شهرستان فهرج است که شامل یک طرح آبیاری کم فشار، دو طرح گلخانه و دو واحد سردخانه است.

یک طرح آبیاری کم فشار در سطح 80 هکتار با هزینه کرد قریب 7.5 میلیارد ریال است که 6.5 میلیارد ریال آن اعتبار دولتی است و دو طرح گلخانه در سطح 2565 و 10 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری هر کدام به ترتیب 12 و 30 میلیارد ریال در دهه فجر امسال در فهرج بهره برداری خواهد شد.

دو واحد سردخانه نیز هر کدام به ظرفیت 500 تن و با هزینه مجموعا 30 میلیارد ریال افتتاح و موجب ایجاد 25 شغل در منطقه خواهد بود.

بنابراین گزارش، در ایام پیروزی انقلاب اسلامی چهار طرح کشاورزی و دامپروری شامل یک واحد گلخانه پرورش نهال، یک طرح پرورش گوسفند، یک طرح پرورش مرغ گوشتی و یک طرح صنایع غذائی و تبدیلی  با هزینه کرد 33 میلیارد ریال در شهرستان رفسنجان به بهره برداری می سد و 10 شغل در منطقه ایجاد خواهد کرد.

همچنین "خواجوئی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور در این رابطه گفت: در ایام دهه فجر، دو طرح آب و خاک و دو طرح دامپروری  با هزینه کرد مبلغی قریب به 58 میلیارد ریال که بیش از 7 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می سد و 13 شغل در منطقه ایجاد می شود.

وی بیان کرد: دو طرح آبیاری کم فشار در سطح 82 هکتار و با اعتبار بیش از 11 میلیارد ریال اجرا شده که 7 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

خواجوئی افزود: یک واحد پرواربندی گوسفند 500 راسی و پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای از دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه فجر در راور است که با افتتاح این طرح ها هشت شغل در منطقه ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، 12 طرح کشاورزی و صنایع تبدیلی شامل دو طرح آب و خاک، سه طرح گلخانه و هفت طرح سردخانه در دهه فجر انقلاب اسلامی در نرماشیر با سرمایه گذاری قریب به161 میلیارد ریال افتتاح می شود که بیش از 5 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و 36 شغل در منطقه ایجاد می کند.

طرح های آب و خاک شامل یک طرح آبیاری کم فشار در سطح 34 هکتار، یک طرح آبیاری بارانی در سطح 28 هکتار و سه طرح گلخانه در سطوح 3762، 5040 و 5184 مترمربع است که با بهره برداری این طرح ها 20 نفر مشغول به کار می شوند.

همچنین هفت واحد بسته بندی و سردخانه  از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر در نرماشیر است.

براساس این گزارش، در ایام الله دهه فجر دو طرح آبیاری تحت فشار، یک طرح مرمت قنات، یک طرح صنایع تبدیلی و گازرسانی به مرغداری در شهرستان انار بهره برداری خواهد شد که برای سه طرح آب و خاک بیش از 5 میلیارد ریال هینه شده که بیش از 3.5 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

همچنین در شهرستان شهربابک یک طرح پرورش گاو شیری، یک طرح گلخانه کاکتوس و یک طرح صنایع تبدیلی مغز و خلال پسته در دهه فجر به بهره برداری می رسد که برای 14 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در ایام الله دهه فجر، شش طرح آب و خاک با هزینه کرد اعتباری قریب به 6 میلیارد ریال در شهرستان کوهبنان بهره برداری می شود که 5 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

این طرح ها شامل چهار باب کانال، یک باب استخر ذخیره و یک طرح لایروبی و اصلاح قنات است.

همچنین در دهه فجر امسال 19 طرح کشاورزی و دامپروری شامل 11 طرح آب و خاک، یک واحدگلخانه، یک طرح پرورش قارچ، چهار طرح صنایع غذائی و تبدیلی و دو طرح دامپروری  با هزینه کرد قریب به 378 میلیارد ریال که 48 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در شهرستان کرمان به بهره برداری می رسد و 549  شغل در منطقه ایجاد می شود.

در شهرستان زرند نیز دو طرح صنایع غذایی و تبدیلی شامل فرآوری پسته و خشکبار با ظرفیت بسته بندی 700 تن سالانه و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت سالانه 1000 تن به بهره برداری می رسد و با افتتاح این طرح ها 20 شغل در منطقه ایجاد می شود.

همچنین یک واحد گلخانه هیدروپونیک گل رز شاخه بریده با ظرفیت تولید 400 هزار گل در سال در دهه فجر در زرند به بهره برداری می رسد و با افتتاح این طرح 10 نفر مشغول به کار می شوند.

به گزارش ایسنا، در دهه فجر امسال 14 طرح صنایع غذایی و تبدیلی،یک واحد گلخانه، یک طرح دامپروری و یک طرح آب و خاک در شهرستان بم بهره برداری می شود که با افتتاح این طرح ها 123 شغل در منطقه ایجاد خواهد شد.

در شهرستان ارزوئیه نیز شش طرح آب و خاک و چهار واحد گلخانه با هزینه کرد بیش از 162 میلیارد ریال که بیش از 60 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می سد.

بنابراین گزارش در دهه فجر امسال 12 طرح آب و خاک ، یک واحد گلخانه سبزی و صیفی و دو طرح دامپروری با هزینه کرد بیش از 53 میلیارد ریال که بیش از 27 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در شهرستان بافت به بهره برداری می رسد و 527 شغل در منطقه ایجاد می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha