• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99111309453
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کسب مدال‌ طلا و نقره مسابقات جهانی توسط مخترعان اصفهانی

 کسب مدال‌ طلا و نقره مسابقات جهانی توسط مخترعان اصفهانی

ایسنا/اصفهان گروه مخترعان اصفهانی موفق به کسب مدال طلا و نقره مسابقات اختراعات و نوآوری لهستان شدند.

مائده اسفندیاری، یکی از اعضای تیم مخترعان ایران در مسابقات اختراعات و نوآوری لهستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این مسابقات با حمایت وزارت اقتصاد کرواسی، انجمن دولتی توسعه نوآوری کرواسی،  بنیاد تسلا، مرکز آموزش تسلا، دانشگاه ملی کرواسی و سازمان مالکیت فکری جهانی wipo در کنار نمایشگاه نوآوری کرواسی برگزار شد.  

وی با بیان اینکه از میان ۳۵ طرح اختراعی، ۹ طرح نوآورانه از کشور ایران پس از بررسی های لازم توسط هیئت داوران این جشنواره به مرحله آخر این مسابقات راه یافتند و موفق به کسب مدال های طلا، نقره و برنز شدند، تصریح کرد: تیم ایران با حضور مائده اسفندیاری، زهرا قضاوی، لیلا مقدادی، فائزه کارگری، مبینا قزی و مریم اژدردور، به سرپرستی امیر عباس محمدی کوشکی موفق به کسب مدال در این دوره مسابقات شدند.

اسفندیاری، در توضیح مدال های کسب شده تیم مخترعان ایرانی گفت: فائزه کارگری و مبینا قزی موفق به کسب مدال نقره شدند. طرح «سیستم های الکترونیک در بیمارستان» از زهرا قضاوی، لیلا مقدادی و امیر عباس محمدی کوشکی نیز موفق به کسب مدال طلا شد. 

وی افزود: همچنین طرح «ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا» در مسابقات اختراعات و فناوری های نوین کرواسی مسابقات جهانی نواوری تسلا ARCA از زهرا قضاوی، مدال نقره و جایزه نوآوری برتر مسابقات را کسب کرد و طرح «دستگاه هوشمند فشارخون بدون کاف» از مائده اسفندیاری نیز موفق به کسب مدال نقره شد.

اسنفدیاری ادامه داد: طرح «دستگاه هوشمند تشخیص کرونا با فشار خون و سنسور های تجزیه و تحلیل بدنی» از امیر عباس محمدی کوشکی مدال نقره را گرفت.

این محقق توضیح داد: در چالش جهانی دانشگاه «ام ای تی» نیز طرح های پذیرفته شده که موفق به دریافت جایزه نوآوری خلاق شدند، طرح دستگاه هوشمند فشار خون بدون کاف، طرح بیمارستان هوشمند و طرح دستگاه هوشمند تزریقاتی و کنترل بیماران کرونایی  از زهرا قضاوی، مبینا قزی، مریم اژدردر، مائده اسفندیاری، ارینا نوری و امیر عباس محمدی کوشکی برگزیده شدند. 

وی افزود: در رقابت های چالش جهانی بازار نواوری و بازار نواوری جهانی برنامه توسعه کشورها از طریق نوآوری نیز یک پلتفرم جهانی با حضور تمام سازمان های علمی و پژوهشی جهانی وزارت امور خارجه دانشگاه های ملی تمام کشور ها است، دانشجویان ایرانی برای اولین بار موفق به کسب جایزه نوآوری و پذیرش در قسمت سرمایه گذاری جهانی شدند.

اسفندیاری ادامه داد: لیلا مقدادی با طرح «ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا»، زهرا قضاوی با دستگاه هوشمند «اندازه گیری فشارخون بدون کاف»، مائده اسفندیاری با پروژه «دستگاه های هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا»، ارینا نوری با طرح «ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا با دوربین های حرارتی»، مبینا قزی با طرح «دستگاه هوشمند تزریقاتی و کنترل بیماران کرونایی» و امیرعباس محمدی کوشکی با طرح پروژه «بیمارستان هوشمند»، مریم اژدردور با دستگاه «ارگونومی دار قالیبافی»، آرین اکبری با طرح «پروژه فرمول موفقیت ژنتیکی برای کشف ژنتیکی استعداد» مقام کسب کردند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مخترعان و نوآوری با حمایت سازمان های مرتبط دولتی و  وزارت امور خارجه سازمان ملی و بین المللی ثبت اختراعات لهستان، از تاریخ ۵ آگوست تا ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، برابر با  ۱۵ مرداد تا ۶ مهر ماه سال جاری به صورت آنلاین توسط انجمن مخترعان و نوآوران ترکیه، زیر نظر وزارت صنعت و تکنولوژی و اداره ثبت اختراعات این کشور و با حمایت فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار شد. بیش از ۵۱۲ طرح از ۲۶ کشور در این رویداد بین المللی در ۲۰ رشته مختلف شامل پزشکی، ماشین آلات، کشاورزی، کامپوتر، الکترونیک، عمران و ... به رقابت پرداختند.

در نشست خبری که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، از اعضای تیم اختراعات ایران متشکل از زهرا قضاوی، فائزه اسفندیاری، مائده کارگری و لیلا مقدادی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha