• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99111108116
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

نباید در نصب مدیران شایسته مسامحه شود


نباید در نصب مدیران شایسته مسامحه شود

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نباید در عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش مسامحه شده و به نوعی سیاسی‌کاری مد نظر قرار گیرد.


آیت‌الله سید حسن عاملی در همایش تجلیل از برترین‌های کنکور در مصلای اردبیل اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ ملی با فرهنگ و علاقمند به علم و دانش بوده و امروز با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما آرام آرام به جایگاه گذشته خود در عرصه علمی و فناوری‌های جدید دست پیدا می‌کند.


وی با قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش، مدیران، معلمان و همراهی خوب اولیا در تربیت شایسته نسل آینده و پرورش نخبگان و کسب موفقیت در کنکور سراسری تصریح کرد: اگر آموزش و پرورشمان شایسته در همه زمینه‌ها عمل کند، ما قطعا موفقیت‌های بیشتری را نیز کسب خواهیم کرد.


امام جمعه اردبیل تاکید کرد: در مجموعه آموزش و پرورش تمامی عزل و نصب‌ها باید براساس منطق و روش اصول آموزشی باشد و به دور از مصامحه‌کاری و سیاسی‌کاری باید در این رویه اقدامات مناسبی را انجام داد.


عاملی از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا به تک تک خانواده‌ها اصول و استراتژی درست تربیتی و پرورش فرزندان شایسته را آموزش دهند چرا که ما امروز در کشور به شدت نیازمند آموزش مهارت‌های تربیتی هستیم.


وی از جوانان و نخبگان به عنوان قدرت روحی کشور و همچنین زمینه سرافرازی پدران و مادران شایسته یاد کرد و ادامه داد: موفقیتی که شما دانش‌آموزان به دست آورده‌اید ساده و سهل به دست نیامده چرا که این موفقیت‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه آینده کشور بسیار تأثیرگذار است و ما باید به پیشینه پرافتخار خود و جایگاه اصیل برگردیم.


عاملی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار کشور ما در سایه توجه به علم و همچنین نیروی انسانی شایسته است و ضرورت دارد امروز به دور از هرگونه سرخوردگی گذشته همه نسل‌ها و جوانان در مسیر اعتلای علمی کشور گام بردارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به عقب‌ماندگی تاریخی ایران در عرصه پیشرفت‌های علمی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در 40 سال اخیر عقب‌ماندگی‌های 500 ساله ایران را به ویژه در عرصه پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های نوین جبران کرده و به نوعی امروز ایران اسلامی ما در مسیر پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی و فناوری‌های جدید گام برداشته است.


وی با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: این موفقیت‌ها در اوج محاصره تکنولوژی و همچنین اقتصادی دشمنان به دست آمده و در حالی که در گذشته ایران اسلامی جز پنجاه و یکمین ایالت آمریکا به شمار می‌رفت امروز استقلال سیاسی و حاکمیت ملی ما بستر خوب تحول را در همه عرصه‌ها رقم زده است.


عاملی بیان کرد: کشور ما در تبدیل علم به ثروت پیشقدم بوده و به همه دنیا ثابت کرده که ما با تکیه بر جوانان خود می‌توانیم در سایه علم به ثروت و همچنین تحول اقتصادی دست پیدا کنیم.


وی با توصیه به نخبگان علمی و برترین‌های کنکور اظهار کرد: در کنار توجه جدی به توسعه علم، باید طهارت نفس و بصیرت واقعی را جوانان ما حفظ کنند و در صورت مهاجرت به خارج از کشور برای ادامه تحصیل همواره به فکر بازگشت بوده و غرور ملت ما را مخدوش نکنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha