• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۶:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99110805333
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

هوشمندسازی۴۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال

هوشمندسازی۴۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از هوشمندسازی ۴۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: ۹۷ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام در استان اختصاص یافته و همچنین مجوز کلنگ‌زنی احداث چند فضای آموزشی دولتی در استان گرفته شده است.

فرحناز قائدامینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق و وجود برخی فضاهای آموزشی مازاد در مناطق دیگر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عمدتا فضاهای آموزشی مازاد، در مناطق روستایی قرار دارند، در گذشته فضاهای آموزشی در این روستاها احداث شد اما به دلایلی همچون مهاجرت روستائیان به شهرها، اکنون این فضاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معمولا فضاهای آموزشی احداث شده در مناطق روستایی به صورت خیری است و خیرین اصرار دارند این فضاها را در منطقه خاص احداث کنند، در صورتی که در بسیاری از مناطق کمبود فضای آموزشی وجود ندارد.

وی در خصوص احداث فضای آموزشی در مناطق صعب‌العبور و کم برخودار، گفت: در برخی مناطق محروم نیاز به احداث مدارس وجود دارد، اما به دلیل نبود جاده دسترسی مناسب برای انتقال مصالح ساختمانی، احداث فضایی آموزشی در این مناطق سه برابر فضاهای آموزشی در مناطق شهری هزینه در پی دارد و پیمانکاران عمدتا برای ساخت فضا در این مناطق را تقبل نمی‌کنند.

قائدامینی افزود: از این پس درصدد هستیم با بررسی و آینده‌نگری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری اقدام به احداث فضاهای آموزشی کنیم تا مدارس بر اساس نیاز هر منطقه احداث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کادر آموزشی در مناطق محروم فراتر از مسئولیت واگذار شده کار می‌کنند، برخی از معلمان این مناطق ایثارگرانه و در شرایط سخت به امر آموزش می‌پردازند، گاهی برخی موضوعات مانند احداث جاده، فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و ... در حیطه وظایف آموزش و پرورش نیست و سایر ارگان‌ها باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از هوشمندسازی ۴۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: ۹۷ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام در استان اختصاص یافته و همچنین مجوز کلنگ‌زنی احداث چند فضای آموزشی دولتی در استان گرفته شده است.

قائدامینی یادآور شد: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس چهارمحال و بختیاری، یکی از مشکلات عمده مدارس بود که یکی از خیران برای بازسازی و احداث سرویس بهداشتی استان اعلام آمادگی کرده و این موضوع در حال پیگیری است.

 مدیرکل آموزش و پرورش و چهارمحال و بختیاری در خصوص گزینش معلمان و نظارت بر عملکرد این قشر، گفت: معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و آزمون استخدامی جذب مجموعه آموزش و پروش می‌شوند، این قشر قبل از ورود به مجموعه آموزشی، توسط اداره‌کل ارزیابی و عمکرد و حراست مورد گزینش قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد: چناچه تخلفی از کادر آموزشی مدارس مشاهده شود، تیم ارزیابی و عملکرد مستقیما وارد عمل می‌شود و پس از بررسی، هیات رسیدگی به تخلفات از توبیخ بدون درج در پرونده تا اخراج با افراد خاطی برخود می‌کند، معلمان یکی از پاک‌ترین اقشار هستند، اما کوچکترین تخلف در این قشر بزرگ به‌نظر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha