• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99110503222

فرماندار شیراز تاکید کرد

لزوم توجه به توسعه بسترهای مجازی کتابخوانی

لزوم توجه به توسعه بسترهای مجازی کتابخوانی

ایسنا/فارس فرماندار شهرستان شیراز، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی توسط شورای شهر را زمینه‌ساز حرکت پژوهشی در مسیر توسعه پایدار شهری دانست و بر لزوم توجه به ایجاد بستر کتابخانه‌ای و کتابخوانی مجازی خصوصا در شرایط شیوع کرونا، نیز تاکید کرد.

محمدرضا امیری یکشنبه ۵ بهمن در آیین افتتاح کتابخانه تخصصی مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز بیان کرد: امروزه انسان‌ها در یک فضای مملو از اطلاعات ناشی از رسانه‌ها قرار گرفته‌اند و اساسا در فضایی متولد می‌شوند که تحت تاثیر شدید رسانه ها هستند.

او افزود: کتاب، ماهواره، اینترنت، تلویزیون و فضای مجازی به نوعی بر زندگی انسان‌ها تاثیر می‌گذارند و بعضا رفتار آنها را شکل می‌دهند.

فرماندار شیراز ادامه داد: طبیعتا امکان کنترل این فضا متناسب با اهداف جامعه آرمانی شاید خیلی مقدور نباشد بنابراین وظیفه متولیان فرهنگ است که ترویج کنند کتابخوانی را در راستای جهت دهی به افکار عمومی مبنی بر اینکه چه بخوانیم؟

امیری تاکید کرد: باید به افراد کمک شود که چه کتابی را و با چه سبکی دریافت کنند تا افکار عمومی در جهت اهدافی که برای آن جامعه ترسیم شده، رشد کند.

او با بیان اینکه یکی از تکالیف دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ایجاد کتابخانه‌ها و تمرکز بر مباحث سخت افزاریست، گفت: در سال‌های اخیر دولت اهتمام جدی برای چاپ انواع کتاب و هم احداث کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری و نهادهای متولی فرهنگ داشته است.

به گفته فرماندار شیراز، یکی از اقدامات ارزشمند شورای دوره پنجم ایجاد مرکز پژوهش‌ها و کتابخانه تخصصی دانست و گفت: این اقدام کاری علمی و پایه‌ای برای شهر و زمینه ساز و بستر ساز توسعه مدیریت شهری بر مبنای علم و دانش خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی که در استمرار ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای شهر راه‌اندازی شده زمینه ساز این خواهد بود که محدود به علوم نظری نباشیم، چرا که کتابخانه تخصصی بیشتر در خدمت پژوهش خواهد بود تا آموزش.

فرماندار شیراز افزود: رویکرد انسان محورانه مدیریت شهری و تلاش برای هماهنگی و تعامل بین بخش‌های مختلف، موجب شد تا شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

امیری همچنین پیشنهاد کرد که با توجه به حاکمیت شرایط کرونایی، کتابخانه دیجیتال نیز در شیراز توسعه پیدا کند.

فرماندار شیراز قرارگیری این کتابخانه در بافت تاریخی شهر را کاری ارزشمند خواند و گفت: امید است که اقدامات ارزشمند شورا به ویژه در حوزه فرهنگ زمینه را برای رشد و تعالی هرچه بیشتر کلانشهر شیراز به عنوان یک جهان شهر مهم در ایران فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha