• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99103022465
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل نوسازی مدارس استان خبر داد:

وجود ۷۵۰ کلاس درس تخریبی در خراسان شمالی

وجود ۷۵۰ کلاس درس تخریبی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی از وجود ۷۵۰ کلاس درس در قالب ۱۴۰ مدرسه تخریبی در استان خبر داد.

فلاح در نشست خبری که ۳۰ دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد فضاهای آموزشی استان تخریبی است، گفت: تعداد کلاس های درس تخریبی استان تا سال ۸۵، دو هزار و ۵۰۰ کلاس بوده که اکنون به یک هزار و ۷۵۰ کلاس درس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر بجنورد با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، افزود: ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه عصمت در بجنورد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به مناقصه رفته است و عملیات ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه عدالت نیز تا پایان سال انجام می شود.

فلاح ادامه داد: در حال حاضر در استان ۷۴۰۰ کلاس درس در قالب ۱۵۰۰ مدرسه وجود دارد که ۳۹.۵ درصد مدرسه مستحکم، ۱۰.۵ درصد نیازمند تخریب و ۵۰ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.

وی اظهارکرد: از محل اعتبارات مقام معظم رهبری ساخت ۵۰ پروژه در قالب ۹۷ کلاس درس، سه استخر و تعدادی نمازخانه در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول از سفر مقام معظم رهبری تاکنون ۴۵ مدرسه با ۲۷۷ کلاس درس احداث شده است که ۲۴ صدم درصد سرانه فضای آموزشی ارتقا یافته است و علاوه بر آن ۶۵ پروژه با ۳۹۷ کلاس درس تخریبی، تخریب و بازسازی شدند.

وی گفت: علاوه بر آن از محل این اعتبارات هفت خوابگاه دانش آموزی، یک ارودگاه،چهار کانون پرورش فکری کودکان و شش باب مدرسه استثنایی با ۲۴ کلاس درس نیز ساخته شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: امسال ساخت فضای آموزشی را در شهر بجنورد به طور ویژه در نظر گرفته ایم مه ۵۴ کلاس درس ساخته می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۷ پروژه با ۳۹۱ کلاس درس و ۱۰۱ هزار متر مربع در دست ساخت است که تا پایان سال گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان هزینه شده است و هنوز بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پروژه ها تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha